یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
دوشنبه هجدهم ذي‌الحجّة سال دهم هجري قمري، 27 اسفند سال دهم هجري شمسي، هجدهم مارس سال 632 ميلادي

نزديك ظهر روز دوشنبه، به مجرّد ورود كاروان بزرگ پيامبر خدا صلي الله عليه و آله به منطقة “غديرخم”، آن حضرت مسير حركت خود را به طرف راست جادّه و به سمت غدير تغيير مي‌دهند
نزديك ظهر روز دوشنبه، به مجرّد ورود كاروان بزرگ پيامبر خدا صلي الله عليه و آله به منطقة “غديرخم”، آن حضرت مسير حركت خود را به طرف راست جادّه و به سمت غدير تغيير مي‌دهند و مي‌فرمايند:

«هان اي مردم! دعوت خدا را اجابت كنيد. من پيام آور خدايم.»

اين يعني كه هنگام ابلاغ پيام مهمّي فرا رسيده است. لذا فرمان مي‌رسد تا منادي ندا كند: “همه بايستند! آن‌ها كه پيش رفته‌اند بازگردند وآنان كه پشت سرند ، خود را سريعتر برسانند... آهسته آهسته همة جمعيّت در محلّ از پيش تعيين شده جمع مي‌گردند. همچنين از حاضران خواسته مي‌شود تا كسي زير درختان كهن سالي كه در آن جا هست نرود و آن مكان براي برپايي جايگاه سخنراني خالي بماند.

پس از اين دستور، همة مركب‌ها متوقف و مردمان پياده مي‌شوند. آنگاه براي توقف سه روزه خيمه مي‌زنند. شدّت گرما در اثر حرارت آفتاب و داغي زمين به حدّي است كه مردم و حتّي خود آن حضرت گوشه‌اي از لباس خود را بر سر انداخته و گوشه‌اي از آن را زير پاي خود قرار داده‌اند.
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 24 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
گزارش مشروح تشییع شهدای سپاه/
وداع رهبر انقلاب با رزمندگان و اندیشمندان گمنام شهید در حسینه ثارالله

خبرگزاری فارس: پیکر پاک شهدای حادثه اخیر سپاه، صبح روز گذشته به صورت همزان در تهران، ملارد و کرج تشییع و به خاکسپاری شدند.

خبرگزاری فارس: وداع رهبر انقلاب با رزمندگان و اندیشمندان گمنام شهید در حسینه ثارالله

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر پاک 17 شهید انفجار اخیر یکی از پادگان های سپاه که روز شنبه به شهادت رسیده بودند، صبح روز گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب، مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری و نیز اقشار مختلف مردم تهران و خانواده شهدا، از حسینیه عاشقان ثارالله ستاد فرماندهی سپاه واقع در میدان کلاهدوز به سمت بهشت زهرای تهران تشییع و به خاکسپاری شدند.

پیکر پاک شهیدان حسن تهرانی مقدم، محمدقاسم سلگی، مهدی نواب، جواد سلیمی، علی اصغر منصوریان، مهدی دشتبان‌زاده، مهدی نواب، حسین فردوئی و میثم جهانگیری، هشت شهیدی بودند که پیکر مطهرشان در تهران تشییع شد.

9 شهید دیگر سازمان خودکفایی سپاه پاسداران نیز همزمان با تهران در شهرهای کرج و ملارد تشییع و به خاکسپاری شدند.

در این مراسم که سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، سردار وحیدی وزیر دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سرلشکر باقری معاون اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح، زریبافان رئیس بنیاد شهید، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، حمید رضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری، رهبر معظم انقلاب را همراهی می کردند، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه، طی سخنانی این شهدا را مشعل داران اقتدار کشور خواند و گفت: امروز کاروان جدیدی از نسلی فداکار را تا عرش اعلا تشییع و بدرقه می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه افزود: شهدای امروز انسان‌های بزرگی هستند که آموزگاران استقامت و پایداری ملت مسلمان ایران هستند، اینها مشعل داران شکوه و عظمت انقلاب و اسلام و این ملت بزرگ و فداییان حقیقی ولایت امر و امت، اسرار جاودانگی ملت بزرگ ایران و رمز اعتلا و ارتقای هویت ملی و انقلابی و اسلامی کشور بزرگ و نظام مقدس جمهوری ایران هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کاروان نشان می‌دهد که هنوز سرزندگی، اقتدار، فداکاری، روح حماسه،‌ جاودانگی، عظمت، شکوه، افتخار، آزادگی و هویت و حاملان ارزش‌های الهی هنوز همانند نهر جاری در گذر زمان و جهان پر از ستم حضور دارند.

سلامی با بیان اینکه هنوز روح فداکاری چشمه سار عشق و شهادت طلبی برپیکره این جامعه، جریان زنده و محسوس و باورپذیری دارد، عنوان کرد: شهیدان بزرگمان که سند زنده وفاداری و فداکاری ما هستند، افتخار می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: اینها قله‌های رفیع فضیلت‌های جامعه و مشعل داران افتخار و اقتدار و امنیت و آرامش و نقطه‌های اصلی اتکای قدرت دفاعی کشور و سازندگان بنای این تمدن عظیم و معماران اصلی قدرت بازدارنده این کشور بزرگ در مقابل دشمنان سلطه گرند و پیکرهای پاک این شهیدان ستاره‌های پرفروغ و بی غروب کهکشان نورافشان شهادت در این عالم و افتخارات جدید ما هستند.

در این مراسم همچنین حضرت آیت‌الله خامنه ای به منظور ابراز همدردی، دقایقی نیز با خانواده شهدا به صحبت پرداختند.
پیکر سدار شهید حسن تهرانی مقدم، و شهیدان محمدقاسم سلگی و مهدی نواب، پس از تشییع در قطعه 24 شهدای بهشت زهرا و پنج شهید دیگر نیز در قطعه 50 به خاک سپرده شدند.

به گزارش فارس، ظهر روز شنبه 21 آبان ماه بر اثر انفجار در زاغه مهمات یکی از پادگان های سپاه در حوالی تهران، 17 نفر از نیروهای سازمان جهادخودکفایی سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

رژيم صهيونيستي يگاني به نام پليس مخفي دارد كه اعضاي آن فلسطينيان و اعراب خائن هستند و براي شناسايي و دستگيري مبارزان و مجاهدان فلسطيني بكار مي‌روند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

در پی موفقیت‌های به دست آمده در مسابقات جهانی فرانسه انتشار یافت
پیام قدردانی رهبر معظم انقلاب از تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان

خبرگزاری فارس: به مناسبت موفقیت تیم ملی وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در فرانسه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از کاروان اعزامی کشورمان به این مسابقات قدردانی کردند.

خبرگزاری فارس: پیام قدردانی رهبر معظم انقلاب از تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان 

به گزارش خبرگزاری فارس، متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

کاروان اعزامی به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان

سلام‌علیکم

از شما جوانان و مدال‌آوران غیور به‌ویژه آقایان بهداد سلیمی و کیانوش رستمی که با موفقیت خود در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان ، دل ملت عزیز ایران را شاد کرده‌اید، تشکر می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 23 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
نوشته شده در تاريخ شنبه 21 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
پوستری که بر دیوار یکی از رستوران‌های آمریکا قرار داده شده و در آن یک ایرانی توسط کابوی‌های آمریکا به دار آویخته شده، سبب ایجاد اعتراضات نسبت به این اقدام نژادپرستانه شد.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، در یکی از رستوران‌های ایالت تگزاس آمریکا واقع در شهری به نام کتی، پوستری وجود دارد که در آن چیزی جز یک اقدام نژادپرستانه و توهین‌آمیز به ایرانیان دیده نمی‌شود.

در این تصویر چند مرد مسلح در اطراف یک ایرانی به دار آویخته‌شده قرار دارند که در زیر آن نوشته شده است: «بازی کابوی‌ها و ایرانیان». همچنین روی پیراهن یکی از این کابوی‌ها این نوشته وجود دارد: «ایرانیان حال به هم زنند.»


به رغم اعتراضات روز شنبه در مقابل این رستوران به این اقدام نژادپرستانه، با این حال مالک این رستوران، جان نانماکر، از برداشتن این عکس امتناع ورزید.

وی در این مورد به شبکه KHOU گفته است: «اینجا هنوز آمریکاست. اگر آنها از اینجا خوششان نمی‌آید، پس باید به ایران برگردند. من انتخاب کردم که این عکس را به دیوار آویزان کنم. شما هم مختارید به جایی بروید که می‌خواهید. اما من قصد ندارم این عکس را بردارم.»

به گفته نانماکر، این عکس حدود 30 سال قبل و در سال 1979 یعنی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط شخصی به نام مارک مک‌گار گرفته شده است. به گفته وی اعدام این مرد ایرانی در واکنش به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا صورت گرفته است. این در حالی است که آمریکایی‌های اسیرشده در این ماجرا پس از گذشت 444 روز بدون هیچ گونه آسیبی آزاد شده و به آمریکا بازگشتند.

همچنین مشتریان این رستوران در مورد این تصویر اظهار کرده‌اند که برایشان مهم نیست که چه چیزی روی دیوار آویزان شده است، بلکه آنچه مهم است غذایی است که در این رستوران می‌خورند .

گفتنی است اعتراضات به این عکس هنگامی بالا گرفت که یکی از مشتریان این رستوران عکسی از این پوستر گرفته و آن را در فیس‌بوک منتشر ساخت.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

فرید زکریا؛
فرید زکریا کارشناس مسایل استراتژیک آمریکا و مجری شبکه سی ان ان، در مقاله اخیر خود نوشت: ایران آخرین تمدن بزرگی است كه به نظم جهانی تن در نداده است. ما نیاز به یک "استراتژی ترکیبی" علیه ایران داریم؛ استراتژیی متشكل از فشار و تلاش برای خارج كردن ایران از مقاومت.
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، فرید زکریا که علاوه بر مجری سردبير بخش بين‌الملل تلويزيون سی‌ان‌ان، یکی از کارشناسان مسایل استراتژیک آمریکا می باشد، در مقاله اخیر خود که پس از حضور مشکوکش در ایران نوشته و در دیلی استار (The Daily Star) منتشر شده، نوشت: در اوایل مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در سال 2008، باراک اوباما اعلام كرد که وی سیاست خارجی دولت بوش را تغییر خواهد داد. موضوع این بحث ایران بود. او مكررا توضیح داده بود که سیاست اعمال فشارهای ساده توسط دولت بوش در قبال ایران كارایی نداشته و وی خواستار گفتگو با رهبران سایر کشورها برای پیدا کردن راه هایی برای کاهش تنش‌ها و مخاطرات می‌باشد.
 
 اما دو سال پس از ریاست جمهوری اوباما، سیاست دولت وی در قبال ایران از بسیاری از جهات مشابه سیاست‌های دولت جورج دبلیو بوش بود - و برخی از مشکلاتی که اوباما دو سال پیش در زمان نامزدی به آنها اشاره كرده بود همچنان پا برجا مانده بود.
 اگر بخواهیم منصفانه قضاوت نماییم، دولت اوباما سیاست‌های خود در قبال ایران را با ارائه پیشنهادهایی به این كشور در سال 2009 آغاز كرد، که توسط آیت الله سید علی خامنه‌ای رد شدند. پس از آن دولت اوباما تنها نظاره‌گر اقدامات جنبش سبز بر علیه حکومت بود. اما نتیجه، آن شد که دولت سیاست اعمال فشار را بدست فراموشی سپرد.
 شکست تحریم ها علیه ایران
 فرید زکریا در ادامه با اشاره به دستاوردهای حضور عجیبش در ایران، می نویسد: تاکتیک‌های تنبیهی از بعضی از جهات مثمرثمر واقع شده و ایران با مشکلات اقتصادی مواجه گردید. اما در تاثیر این تاکتیک‌ها انحرافاتی نیز وجود داشته است، كه من در طول یک دیدار کوتاه از تهران طی هفته گذشته مشاهده نمودم. هر چند كه تحریم‌ها رشد كشور را كندتر كرده است، اما به دلیل پول نفت و بازار بزرگ داخلی ایران این كاهش رشد آن چنان كه تصور می‌شد چشمگیر نبوده است. تاثیرات اصلی آنها – برخلاف اهداف اعمال تحریم‌ها بر این كشور- تضعیف جامعه مدنی و تقویت دولت بوده است.
 یک تاجر به من گفت: "اگر شما نیاز به واردات چیزی داشته باشید، باید از طرق غیرقانونی آن را وارد نمایید، بدین معنی که باید با مسئولان دولتی تبانی نمایید. من این كار را نمی‌كنم، اما افرادی هستند كه این كار را انجام می‌دهند."
 وی می نویسد:از تداوم انقلاب چشم انداز طولانی مدتی در ذهن من شكل می‌گیرد. حکومت هنوز از حمایت داخلی برخوردار بوده، و از ترکیب اقتدار مذهبی، حمایت و اعمال زور بطور کاملا موثری استفاده می‌كند. تحریم‌های آمریکا به علت فشاری كه بیشتر بر مردم ایران اعمال می‌كند، باعث رنجش مردم از غرب شده است.
 و ما این واقعیت ناخوشایند را فراموش کرده‌ایم که، حتی اگر حکومت تغییر نماید، برنامه هسته‌ای - به عنوان بیانیه عمومی ملیت و اقتدار ایران - ادامه خواهد داشت.
 رهبران جنبش سبز به شدت از این برنامه پشتیبانی نموده و بارها و بارها رئیس جمهور محمود احمدی نژاد بخاطر پیشنهادهای سخاوتمندانه وی نسبت به غرب مورد انتقاد قرار داده‌اند. (همه مقامات ایرانی مكررا اظهار كرده‌اند که آنها به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای نیستند و در مصاحبه اخیر خود با سیمور هرش از مجله نیویورکر، محمد البرادعی، رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که وی تا به حال "هرگز مدركی دال بر نظامی سازی اقدامات هسته‌ای توسط ایران، از قبیل ساخت تجهیزات تسلیحات هسته‌ای و یا استفاده از مواد غنی شده ندیده است.")
 زکریا در ادامه مقاله خود می نویسد: در زمینه سیاست ایران، احمدی نژاد یك عملگرا بوده و بارها تلاش كرده است تا جناح روحانیون را تضعیف نماید. از زبان رئیس دفتر وی زمزمه‌های آشکاری در زمینه ایجاد روابط بهتر با اسرائیل به گوش رسیده است. و در طول سال‌های گذشته احمدی نژاد، گام‌های متعددی - هر چند ناقص - در زمینه هسته‌ای بر داشته است، كه پیشنهاد جدی برای آغاز مذاکرات به حساب می‌آید. وی ایجاد یک کنسرسیوم بین‌المللی برای غنی سازی اورانیوم را پیشنهاد كرد، همچنین پیشنهاد ترکیه و برزیل برای غنی سازی اورانیوم ایران توسط روس‌ها را پذیرفت، و همچنین پیشنهادی داد كه غنی سازی اورانیوم ایران را در سطح 5 درصد متوقف می‌ساخت.
 

اوباما باید رویکرد اصلی خود را در پیش گرفته و در مورد امكان هرگونه گفتگو و توافق ایران را بیازماید. تعامل با ایران، ایجاد نوعی نظارت بر برنامه هسته‌ای این كشور و یافتن زمینه‌های منافع مشترک (مانند افغانستان) همه اهداف مهمی محسوب می‌شوند.


 

"استراتژی ترکیبی" علیه ایران

این کارشناس مسایل استراتژیک می افزاید: هرچند كه این امر غیرممكن به نظر می‌رسد. در داخل ایران اختلافات عمیقی وجود داشته و بسیاری از وابستگان به حکومت آغاز روابط با غرب را تهدیدی برای خود احساس می‌كنند. و دقیقا به همین دلیل است كه دولت باید در جستجوی راه‌هایی برای آغاز این روابط باشد.تعامل استراتژیک با دشمن، در سیاست‌ "تغییر" در این کشور می‌باشد. این همان روشی است كه واشنگتن در تعامل با اتحاد جماهیر شوروی و چین از آن استفاده نمود. ایران کشوری است با 80 میلیون نفر جمعیت تحصیل كرده و پویا، كه در بخش مهمی از جهان واقع شده است. نمی‌توان این كشور را برای همیشه زیر تحریم و فشار نگه داشت. ایران آخرین تمدن بزرگی است كه به نظم جهانی تن در نداده است. ما نیاز به یک "استراتژی ترکیبی" داریم؛ استراتژیی متشكل از فشار و تلاش برای خارج كردن ایران از مقاومت.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
این عکس در تابستان 1364، واقع در اردوگاه الصابرین کرخه بر سر سفره ناهار گرفته شده، هنگامی که بچه های گردان تخریب لشکر 10 سید الشهدا(ع) در حال خوردن غذا بودند.
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از فارس ، گاهی اوقات یک عکس تمامی حرف های دل را می زند. گاهی اوقات یک تصویر آن قدر در خود حرف دارد که دیگر احتیاج به حرف زدن ندارد. 
عکسی که نام آن را «سفره ای پر از شهید» گذاشتیم از این دسته تصویر هاست.
این عکس در تابستان 1364، واقع در اردوگاه الصابرین کرخه بر سر سفره ناهار گرفته شده، هنگامی که بچه های گردان تخریب لشکر 10 سید الشهدا(ع) در حال خوردن غذا بودند.
همانگونه که در تصویر مشخص است  11 نفر بر سرسفر حاضر هستند که 8 نفر آنها به شهدات رسیده اند.
اسامی شهدا بدین قرار است:

از راست: نفر اول (شهید عباس بیات)، نفر دوم (شهید رحمان میرزا زاده)، نفر سوم (شهید اکبر عزیز زاده)، نفر پنجم (شهید مرتضی ملکی، نفر هفتم (شهید محمد بهشتی)، نفر هشتم (شهید سید محسن جلادتی)، نفر دهم (شهید پیام پور رزاقی)، نفر یازدهم (شهید حاج قاسم اصغری)

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ شنبه 14 آبان 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

اعمال روز عرفه

روز نهم روز عرفه و از اعياد عظيمه است اگرچه به اسم عيد ناميده نشده است و روزى است كه حق تعالى بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود خوانده و مَوائد جُود و احسان خود را براى ايشان گسترانيده و شيطان در اين روز خوار و حقيرتر و رانده تر و خشمناكترين اوقات خواهد بود و روايت شده كه حضرت امام زين العابدين عليه السلام شنيد در روز عرفه صداى سائلى را كه از مردم سؤ ال مى نمود فرمود به او واى بر تو آيا از غير خدا سؤ ال مى كنى در اين روز و حال آنكه اميد مى رود در اين روز براى بچّه هاى در شكم آنكه فضل خدا شامل آنها شود و سعيد شوند و از براى اين روز اعمال چند است اول غسل دوّم زيارت امام حسين عليه السلام كه مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلكه بالاتر است و احاديث در كثرت فضيلت زيارت آن حضرت در اين روز متواتر است و اگر كسى توفيق يابد كه در اين روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش كمتر از كسى كه در عرفات باشد نيست بلكه زياده و مقدّم است و كيفيّت زيارت آن حضرت بعد از اين در باب زيارات بيايد انشاءالله تعالى سوّم بعد از نماز عصر پيش از آنكه مشغول بخواندن دعاهاى عرفه شود دو ركعت نماز بجا آورد در زير آسمان و اعتراف و اقرار كند نزد حق تعالى به گناهان خود تا فايز شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزيده گردد پس مشغول شود به اعمال و ادعيه عرفه كه از حُجَج طاهِرِهِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَيْهِم روايت شده و آنها زياده از آن است كه در اين مختصر ذكر شود لكن ما به مقدارى كه اين كتاب گنجايش آن را داشته باشد نقل مى كنيم شيخ كفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى كسى كه ضعف پيدا نكند از دعا خواندن و مستحب است غسل پيش از زوال و زيارت امام حسين عليه السلام در روز و شب عرفه و چون وقت زوال شد زير آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با ركوع و سجود نيكو به عمل آورد و چون فارغ شود دو ركعت نماز كند در ركعت اوّل بعد از حمد توحيد و در دويم بعد از حمد قُل يا اَيُّهَا الْكافِروُنَ بخواند بعد از آن چهار ركعت نماز گذارد در هر ركعت بعد از حمد توحيد پنجاه مرتبه بخواند فقير گويد كه اين نماز همان نماز حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام است كه در اعمال روز جمعه گذشت .

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.