یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

به مقتضاى روايات عديده‏اى که از امامان بزرگوار راجع به فضايل و مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام‏اللَّه ‏عليها و ثواب زيارت آن مخدّره معظّمه رسيده است، طبعاً ولىّ‏ عصر، امام زمان ارواحنافداه نيز براى آن بانوى بهشتى احترام و تعظيم فراوان قائلند  

 


صدای شیعه:

به مقتضاى روايات عديده‏اى که از امامان بزرگوار راجع به فضايل و مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام‏اللَّه ‏عليها و ثواب زيارت آن مخدّره معظّمه رسيده است، طبعاً ولىّ‏ عصر، امام زمان ارواحنافداه نيز براى آن بانوى بهشتى احترام و تعظيم فراوان قائلند و از روى همين قراين و شواهد مى ‏توان گفت که آن ولى ‏اعظم خدا نيز به زيارت عمّه بزرگوار خود، حضرت فاطمه معصومه سلام‏ اللَّه ‏عليها اهتمام دارند و مرقد مطهّر وى مورد توجّه، عنايت و الطاف امام زمان عليه‏السّلام مى‏باشد.

و به همين مناسبت زائران بقعه منوّره از زن و مرد نيز مورد لطف خاصّ امام زمان عليه‏السّلام مى‏باشند، زيرا آن حضرت مى‏بينند که دلدادگان آل محمّد و شيعيان اهلبيت عليهم‏السّلام سر بر آستان عمّه گرانقدرشان ساييده و عتبه مبارکه و ضريح مقدّس او را مى ‏بوسند.

اينها مطالبى بود که با ملاحظه اخبار و روايات مربوط به زيارت بى‏بى دو عالم ذکر کرديم. علاوه که بعضى از مکاشفات و رؤياهاى صادقه نيز که براى اهل‏دل و صاحبان‏ نفوس‏ زکيّه واقع شده، حکايت از همين معنا مى‏کند.

مرحوم آيت ‏اللَّه حاج آقا مرتضى حايرى رضوان‏اللَّه‏عليه، فرزند برومند مؤسّس حوزه‏علميه‏قم مرحوم آيت‏اللَّه‏العظمى حاج شيخ عبدالکريم حائرى قدس‏ سرّه‏ الشريف در يادداشتهاى خود نوشته ‏اند: من اين جريان را که اهل علم و تحقيق و دقّت در امور، زيارت حضرت معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها را در قسمت بالاسر حرم حضرت فاطمه‏ معصومه سلام ‏اللَّه‏ عليها انجام مى ‏دادند، نمى ‏پسنديدم براى اينکه:

اولاً سلام به حسب اعتبار عرفى بايد به طرف آن موجود محترم باشد نه بالاى سر او و رو به قبله، که جسم مطهّر در طرف چپ واقع مى‏شود. و تا آنجا که مى‏دانم در هيچ‏يک از سلام‏ها به اين شکل نرسيده است.

و ثانياً در خصوص ضريح آن حضرت که قبر مطهّر انحراف دارد، صورت مطهّر نوعاً در پشت سر واقع مى‏شود.

شبى خواب ديدم که سه‏نفر مردمان بيابانى و بيابان‏گشته که يکى از آن سه بزرگوار - در عالم خواب معلوم بود که امام‏عصر عجّل‏اللَّه‏تعالى‏فرجه‏الشّريف بود، در پشت سر حضرت، رو به قبله در طرف سر مبارک ايستاده‏اند و به حسب ظاهر زيارت مى‏کنند، يعنى معلوم بود که براى زيارت ايستاده‏اند، ولى من کلمات آنها را نمى‏شنيدم.

بعداً من به روايت سعد، که دليل بر زيارت آن وجود مبارک است مراجعه کردم. ديدم "عندالرأس ‏مستقبل‏ القبلة" دارد؛ يعنى نزد سر و جانب سر، روبه‏قبله و "فوق الرأس" ندارد که معنى آن "بالاى سر" باشد. ونزد سر، روبه قبله، باتوجه به عرفيّت سلام که بايد رو به جانب جسد مطهّر باشد منطبق بر همان موضع مى‏باشد که در عالم خواب امام عليه‏السّلام و دو نفر از ياران آن بزرگوار ايستاده بودند.

منبع کتاب بانوی ملکوت

تالیف آیت الله کریمی جهرمی
 
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

رئیس شورای نظامی طرابلس اعلام کرد که اطلاعات موثقی در دست است که نشان می دهد امام موسی صدر در مزرعه ای در جنوب طرابلس مدفون است.  

امام موسی صدر

صدای شیعه: به گزارش مهر، عبدالحکیم بلحاج در گفتگو با بی بی سی عربی اظهار داشت: اطلاعات موثقی موجود است مبنی بر اینکه امام موسی صدر در مزرعه ای در نزدیکی جنوب طرابلس دفن شده است.

وی افزود: اطلاعات قدیمی حاکی از آن بود که امام موسی صدر به سبها منتقل شده و سپس گفته شد وی در منطقه قلعه مدفون است، اما اطلاعات جدید نشان می دهد وی در یکی از مزارع نزدیک طرابلس به خاک سپرده شده است.

بلحاج تصریح کرد: ما اطلاعات موجود را بررسی می کنیم و به دنبال کشف حقیقت هستیم و به محض دستیابی به حقیقت آن را اعلام خواهیم کرد.

گفته می شود مزرعه مذکور در جنوب طرابلس اجساد دیگری را نیز در خود جای داده که احتمالا از مخالفان رژیم قذافی بوده اند.


یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ شنبه 30 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

با پایان یافتن سفر 9 روزه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه، دفتر معظمٌ له در سپاس از مردم دلاور، مقاوم و سلحشور این استان اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کرمانشاه، "سینه ستبر" ایران زمین، سرزمین پر افتخار محب اهل بیت علیهم السلام و مهد "جوانمردی، دلاوری و پهلوانی"، خطه با برکت "صبر، مقاومت، ایستادگی و ایثار" و دیار مصفای"سلحشوری و وفاداری" در روزهای اخیر، در استقبال و میهمان نوازی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روزهایی شکوهمند و به یادماندنی سپری کرد و وحدت عزتمندانه اقوام و مذاهب، این حقیقت ناب را متجلی ساخت که همه اقوام ایرانی اجزای پیکره ی عظیمِ ملتِ مقتدری هستند که با "اتحاد و حضور و آگاهی" آینده درخشان این سرزمین قهرمان پرور و سرافراز را تضمین کرده اند.

دفتر مقام معظم رهبری، "ایمان، وحدت، و هوشیاری" مردم متدین کرمانشاه را نشانه ای از لطف و رحمت الهی در این کشور و این ملت می داند و با حمد و سپاس به درگاه ایزد منان تشکر خالصانه، صمیمانه و عمیق رهبر معظم انقلاب را از همه ی اقشار و صنوف مردم دلاور، پر محبت و حقیقتاً مهمان نواز استان کرمانشاه، علماء و روحانیت روشن ضمیر شیعه و سنّی، خانواده های صبور، مظلوم و با استقامت شهداء، جانبازان و ایثارگران، نخبگان و فرزانگان فرهیخته، استادان و دانشجویان فهیم و پر شور، عشایر غیور و هوشیار، نیروهای مقتدر و جان برکف منطقه اعم از سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی، نماینده محترم ولی فقیه در کرمانشاه، استاندار محترم و مسئولان پر تلاش محلی اعلام می کند.

به فضل الهی سفر تاریخی و ماندگار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه در پرتو استمرار وحدت، آگاهی، وفاداری و هوشیاری آحاد مردم و در سایه شکوفایی استعدادهای کم نظیر مردم مجاهد به ویژه جوانان مؤمن، پر نشاط و با طراوت استان، افق کاملاً امیدوار کننده ای برای آینده این منطقه پر برکت ترسیم می کند و همت و تلاش مسئولان ملی و پیگیری جدی مسئولان محلی، زمینه ساز تحقق همه مصوبات و تصمیماتی خواهد شد که دولت خدمتگذار در سفرهای استانی و سفر اخیر رهبر معظم انقلاب، برای شتاب بخشیدن به روند حل مشکلات و کمک به توسعه استان عزیز کرمانشاه اتخاذ کرده است.

امید است راهبردهای مهم و اصولی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این سفر در مورد مسائل اساسی کشور و مردم استان بیان کردند مورد توجه آحاد مسئولان کشور در قوای سه گانه و دستگاههای فرهنگی و اقتصادی و همه علاقمندان به نظام اسلامی قرار گیرد و در کمترین زمان ممکن شاهد تحولات متناسب با شأن مردم غیرتمند استان کرمانشاه باشیم. انشاء الله

دفتر مقام معظم رهبری
 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ جمعه 29 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

به گزارش شیعه آنلاین، در روایات اسلامی آمده که کفار مکه از پیامبر اسلام (ص) تقاضا کردند برای صدق دعوی خود ماه را به دو نیم بشکافد و به او قول دادند که اگر چنین نماید به دین اسلام و صدق گفتار او ایمان خواهند آورد... آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل ( بدر) بود، پیامبر (ص) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته اند به آنها نشان بدهد تا ایمان بیاورند ...خداوند دعای پیامبرش را اجابت کرد ...و سپس ماه به دو نیم شکافته شد نیمی در کوه صفا و نیم دیگر در کوه قیقعان در مقابل آن قرار گرفت.

کفار مکه که در حال مشاهده این واقعه بودند گفتند که محمد (ص) ما را سحر کرده است، سپس گفتند ، اگر او ما را سحر کرده باشد نمی تواند همه مردم را سحر کند، ابوجهل گفت صبر کنید تا یکی از اهل بادیه بیاید و از او سئوال کنیم که آیا انشقاق ماه را دیده است یا نه، اگر تایید کرد ایمان می آوریم و اگر نه معلوم می شود که محمد (ص) چشمان مارا سحر کرده است.

بالاخره یکی از اهالی بادیه به مکه آمد و این خبر را تصدیق کرد و آنگاه ابو جهل و مشرکان گفتند " این سحر مستمر است" و آنگاه این آیات مبارک نازل شد... "اقتربت الساعة وانشق القمر ..." باری این موضوع پایان یافت و مشرکان ایمان نیاوردند.

در یکی از نشستهای دکتر زغلول النجار در یکی از دانشگاههای انگلیس، وی در خصوص معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پیامبر (ص) به عنوان یکی از معجزات پیامبر (ص) که توط ناسا به اثبات رسیده است صحبت می کرد. در این میان یکی از حاضران که به اسلام خیلی توجه و اهتمام داشت به نام "داوود موسی بیتکوک " که در حال حاضر نیز رئیس حزب اسلامی بریتانیا است ماجرای مسلمان شدن خود را اینگونه نقل کرد:

هنگامی که می خواستم در مورد اسلام تحقیق کنم یکی از دوستانم ترجمه ای از قران کریم به زبان انگلیسی را به من هدیه کرد و من نیز بطور اتفاقی آن را باز کردم و اتفاقا سوره قمر  آمد. سپس شروع به خواندن کردم ....و ماه شکافته شد...وقتی به این جمله رسیدم از خود پرسیدم آیا واقعا ماه شکافته شده است؟؟! سپس با ناباوری کتاب را بسته و به کناری گذاشتم و از تحقیق در باره اسلام هم منصرف شدم. و دیگر سراغ آن کتاب هم نرفتم. روزی در مقابل تلویزیون نشسته بودم و طبق معمول شبکه بی بی سی را مشاهده می کردم ، برنامه ای بود که در آن مجری با سه نفر از دانشمندان ناسا متخصص در علوم فضایی مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستارگان و صرف میلیاردها دلار در این راه و اعتراض به این موضوع بود. مجری با بیان اینکه صدها میلیون نفر در سراسر جهان از گرسنگی رنج می برند دانشمندان را مورد انتقاد قرار داده بود و آنان هم با بیان مفید بودن این تحقیقات در مجالات کشاورزی و صنعت و غیره از این طرحها دفاع می کردند... مجری سپس سئوال دیگری را طرح می کند بااین مضمون که "شما در یکی از سفرهای خود به ماه حوالی 100 میلیارد دولار هزینه کردید و تنها خواسته اید که پرچم آمریکا را بر روی ماه نصب کنید...آیا این عاقلانه است"؟؟!  در جواب این گوینده دانشمند آمریکایی لب به سخن گشوده و می گوید که در آن سفر ، هدف ما مطالعه ترکیب داخلی ماه بوده که بدانیم چه تشابهاتی با زمین دارد و در این زمینه به موضوع عجیبی برخورد کردیم که عبارت بود از یک کمر بندی از سنگها و صخره های تغییر شکل یافته که سطح کره ماه را به طرف عمق و به طرف سطح دیگر آن پوشانده بود و هنگامی که این اطلاعات را به زمین شناسان منتقل کردیم مایه شگفتی آنان شده و گفتند چنین چیزی امکان ندارد مگر آنکه ماه در مرحله ای از حیات خود به دو نیم تقسیم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول بازگشته باشد.و این نوار از صخره های تغییر شکل یافته نتیجه برخورد دو نیمه ماه در لحظه جمع شدن و به هم پیوستن دو نیمه آن می باشد.

"داوود موسی بیتکوک " سپس می گوید: با شنیدن این مطلب از جای خود پریدم و گفتم این معجزه ای است که در 1400 سال قبل به دست پیامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از عجایب روزگار این است که آمریکایی ها باید میلیاردها دلار خرج کنند تا آن را برای مسلمانان اثبات نمایند! بی شک این دین حق و حقیقت است...

به این ترتیب سوره قمر سبب اسلام آوردن این شخص شد ، پس از آنکه عاملی برای دوری او از اسلام شده بود و این خود از دیگر معجزات اسلام است.

منبع: وبلاگ
عمارهای رهبر

 

 

 



 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ جمعه 29 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

جمال شورجه:
حجاب در سینمای ما وجود ندارد که بخواهیم در مورد خوب یا بد بودنش بحث کنیم
نمایش زنان آسیب‌دیده ایرانی با چادر و چارقد به شیوه‌ای غیرقابل تغییر در سینما تبدیل شده است به طوریکه که در عالم واقع هم کسی با دیدن یک زن محجّبه، احتمال نمی‌دهد که او همسر یکی از تجّار ثروتمند، استاد دانشگاه، مدیر و... باشد زیرا در بیشتر فیلمها اشراف‌زادگان و شخصیتهای پولدار با موهای نیمه باز، مانتو و لباس فاخر به تصویر کشیده می‌شوند.

 


صدای شیعه:

امروز به جرأت می توان ادعا کرد که حتی در بین طراحان لباس هم جا افتاده است که وقتی می خواهند مادر بزرگی را در یک خانواده نمایش دهند او را به صورت زنی چادری به تصویر می کشند و دختر جوان خانواده را کمی امروزی تر و یا به عبارت دیگر بدون حجاب به تصویر می کشند.هر چند که امروزه مادربزرگها هم کمی متفاوت تر شده و با چهره و لباسی جوان تر در سینما و تلویزیون ظاهر می شوند. 

این تنها در نقشهای خانوادگی منتهی نمی شود بلکه در سینما و تلویزیون وضعیت ظاهر افسران زن هم همیشه در قالب زنان چادری بوده واین ظاهر موجب شده است نگاهی که به زنان چادری در جامعه می شود به دید یک مأمور باشد. البته ناگفته نباشد انتقاد از استفاده از چادر برای ماموران زن برای حذف این پوشش نیست بلکه انتقاد به نوع طراحی لباس بازیگرانی است که در این نقشها بازی می کنند.

این انتقاد به بازیگران نقش دانشجو هم وارد است زیرا در برخی از فیلمهای ایرانی دیده شده است که دختر باحجاب پس از وارد شدن به دانشگاه بدحجاب می شوند. آسیب دیگر این صحنه ها این است که حتی دختران غیر دانشجو هم این ظاهر را برای کسب شخصیت در جامعه برای خود انتخاب می کنند.
 
متاسفانه در بسیاری از فیلمها و سریالها شاهد آن هستیم که دختر بدحجاب با افتخار وارد محضر شده تا از همسرش جدا شود و شاهد ازدواج اجباری دختر باحجابی است که به زور پدر باید ازدواج کند. یا اینکه مدیران زن همه با حجاب هستند و موجب اخراج زیردستان بدحجاب خود که اکثرا هم بی گناه هستند می شوند. یا دختران بدحجابی که از وضع مالی خوب برخوردار بوده و به دختران با حجاب فخر می فروشند.
 
این القائات موجب شده است که جامعه محجّبه بودن را نشان دهنده انسانهای عقب مانده، فقیر، ضعیف و بی سواد تلقی کرده و دیگر کسی با دیدن یک بانوی محجّبه، احتمال نخواهد داد که شاید او یک دکتر و یا استاد دانشگاه یا دانشجو و مدیری موفق باشد.
 
در فیلم طلا و مس زن باحجاب که همسر یک روحانی است دچار دهها مصیبت و مشکل شده در حالی که زن بدحجاب که پرستار است از آزادی و موقعیت اجتماعی بهتری برخوردار بوده و به زن روحانی دلسوزانه نگاه می کند.
 
در سریال نرگس زن با حجاب (افسانه بایگان) که قهرمان فیلم است مظلومانه سختی زندگی را به دوش می کشد و در سریال زیر تیغ فاطمه معتمد آریا به عنوان همسر یک قاتل در سکانس ملاقات با همسرش در زندان و التماس به برادر مقتول بیشتر نقش چادر نمایان است که یا به واسطه وزیدن باد خودنمایی می کند و یا روی زمین به خاک کشیده می شود.
 
در فیلم دایره زنگی هم همسایه مومن و مذهبی با اینکه ماهواره نداشتند ولی مانع آزادی همسایه ها در استفاده از ماهواره می شدند در حالی که صاحب فرزندی غیر معتقد بوده و هزینه شارژ آپارتمان را هم نداده بودند. در این فیلم تمامی همسایه ها با خوشحالی و انرژی قصد سفر و تفریح دارند در حالی که همسایه مومن قصد برهم زدن این لذت را دارد.
 
تقابل موجود در این فیلمها، زن را در جامعه مذهبی، به صورت فردی ضعیف و بی اختیار جلوه می دهد در حالی که جامعه روشنفکر امروز، آزادی کامل برای زنان قائل است و در آن زن بدون هیچ واهمه و هراسی می تواند اظهار نظر کند.
 

ارمغان بدحجابی در سینما و تلویزیون نتیجه خواب 30 ساله مسئولان

جمال شورجه کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت پوشش حجاب در فیلمها و سریالها تولید شده در کشور گفت: واقعیت این است که حجاب و چادر در سینمای ما وجود ندارد که بخواهیم در مورد خوب یا بد بودنش بحث کنیم. متاسفانه 30 سال خواب زمستانی مسئولان فرهنگی کشور عواقب اینچنینی برای سینما و تلویزیون کشور به همراه داشته است. در جامعه ای که اکثر زنان با حجاب ظاهر می شوند و در راهپیماییها حضور چشم گیر زنان باحجاب را می بینیم چرا باید در فیلمها و سریالها تلقین کنیم که جامعه ایرانی بد حجاب هستند.

شورجه اظهار داشت: به اعتقاد من باید ناظران کیفی که از سوی ارشاد و صدا و سیما در تولید آثار حضور دارند دقت بیشتری کنند. چون وقتی کارگردان و تهیه کننده ای اعتقاد به حجاب ندارند و حتی همسر و فرزندانش هم بدحجاب هستند بی اختیار در ساخت فیلم خود توجه تخصصی و فرهنگی به حجاب نداشته و گاهی هم ضربه می زند.

این کارگردان مطرح کشور گفت: امروز اپیدمی بدحجابی در سینما و تلویزیون به یک بحران تبدیل شده و حرمت چادر به عنوان حجاب برتر در اکثر فیلمها و سریالها شکسته شده است.  این در شرایطی است که کارشناسان و هنرمندان متعهد نسبت به این غفلت  بارها هشدار داده اند.

دولتها؛ مقصر اصلی بدحجابی در سینما

علیرضا سربخش منقد سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با تائید جدایی حجاب از سینمای ایران گفت: دولت هشتم اوج جدایی کامل حجاب از سینمای ایران بود به نحوی که حتی روسریهای شیشه ای با نیت نشان دادن موی سر و گوش بازیگران وارد فیلمها شد و در دولت نهم این اپیدمی مسموم کمی بهتر شد ولی در دولت دهم باز هم سینما به سمت حجاب سینمایی رفت.

وی افزود: روسریهای کوتاه و نشان دادن موی سر زنان در فیلمها همان حجاب سینمایی است که باید مسئولان امر نسبت به اصلاح این فرهنگ غلط وارد شوند.

----------------

گزارش از سید هادی کسایی زاده
مهر

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ جمعه 29 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

تصویری بسیار قدیمی از حیاط مسجد الحرام  



صدای شیعه: این تصویر قدیمی حیاط مسجد الحرام و محدوده طواف را به ترسیم کشیده است.



 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

صدها نفر از برگزيدگان و منتخبين علمي، فرهنگي، ادبي، هنري، ورزشي، اجتماعي و اقتصادي استان كرمانشاه صبح امروز(سه شنبه) و در هفتمين روز سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان، با ايشان ديدار كردند و به تبادل نظر در زمينه هاي گوناگون پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از شنيدن ديدگاهها و مطالب 13 نفر از برگزيدگان استان كه 1 ساعت و نيم به طول انجاميد، زمينه را براي حركت كاروان ملي ايرانيان به سمت اهداف و افق هاي درخشان فراهم خواندند و با تحسين اهداف بلند پروازانه جوانان در ترسيم افق آينده كشور تأكيد كردند: به ياري پروردگار و همت و تلاش عموم مردم به ويژه فرهيختگان و نخبگان، ملت عزيز ايران در آينده از ذخاير "علمي و فرهنگي و تمدني فراوان تري" برخوردار خواهد بود.
ايشان، با ابراز خرسندي از ديدار به يادماندني و پُر مغز با منتخبين استان كرمانشاه، اين استان را سينه ستبر و چهره زيباي ايران در عرصه هاي علمي، هنري، فرهنگي و ادبي خواندند و با اشاره به روحيه پهلواني و تلاش تحسين برانگيز انقلابي در استان افزودند: همه ويژگيهاي لازم و خصائل نيكو در اين استان نخبه پرور جمع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري آشنايي ديرين خود با شماري از فرهيختگان و انديشمندان استان كرمانشاه، افزودند: متأسفانه چهره حقيقي علمي، ادبي و هنري اين منطقه، آنگونه كه بايد و شايد شناخته شده نيست و مراكز تبليغات و صدا و سيما بايد به كمك زبدگان منطقه، در اين زمينه تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف اصلي از ديدار با برگزيدگان و منتخبين را "ترويج  تكريم نخبگان و صاحبان فكر و خلاقيت" ، خواندند و خاطر نشان كردند: قدرشناسي از برجستگان جامعه و احترام به آنها، بايد به عرف و عادتي همگاني تبديل شود.
ايشان، شناسايي و معرفي نخبگان و تكريم آنان را زمينه ساز الگوسازي در جامعه برشمردند و افزودند: انگيزه ديگر رهبري از حضور در چنين جلساتي، تأكيد بر ضرورت الگوسازي براي نسل جوان در همه عرصه ها و زمينه هاست.
ايشان، تلاش شبكه هاي رسانه اي نظام استبداد بين المللي را براي برجسته كردن الگوهاي منحرف و سخيف، برگرفته از اهداف خطرناك پروتكل هاي صهيونيستي دانستند و افزودند: اين الگوسازي شبكه اي، بر اساس سياست هاي مشخص و مدون صورت مي گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، آشكار شدن استعداد ذاتي ملت ايران را دومين هدف ديدار با منتخبان و نخبگان خواندند و با اشاره به سياست قديمي استعمار در تحقير و ناكارآمد جلوه دادن مردم ايران تأكيد كردند: جوانان و نخبگان ملت در 32 سال اخير بطلان اين سياست ضد ايراني را با پيشرفتهاي گاه اعجاب انگيز علمي و فناوري اثبات كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي، بار ديگر، استعداد ايرانيان را از متوسط استعداد جهاني بالاتر خواندند و با يادآوري تاريخ و ميراث پر افتخار فرهنگي كشور افزودند: روزگاري كه غرب در تاريكي مطلق علمي به سر مي بُرد، ايران پيشتاز و پيشاني قافله برجسته علمي در كشورهاي اسلامي بود.
ايشان افزودند: اين واقعيات تاريخي، نشان دهنده استعداد برتر و ذخاير سرشار انساني در اين نقطه عالم است كه اين استعداد ذاتي و درخشان، بايد امروز، بار ديگر، آشكار شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اعلام نتايج تحقيقات مراكز جهاني مبني بر "چند برابر بودن سرعت و شتاب رشد علمي ايران در مقايسه با متوسط جهاني" افزودند: با تكيه بر باور جوان ايراني به استعدادهاي خود ضمن حفظ و افزايش اين شتاب اميدبخش، به مرزهاي كنوني علم مي رسيم و با پشت سر گذاشتن اين مرزها، افق هاي نوين علمي را در مقابل جامعه بشري خواهيم گشود.
رهبر انقلاب اسلامي، خدمت به تعالي انسان را هدف حقيقي و اصلي پيشرفتها و برجستگي هاي بشري دانستند و با اشاره به سوء استفاده زورگويان و سرمايه‌اندوزان جهاني از علم و هنر افزودند: هاليوود به عنوان مركز سينماي جهاني در خدمت انحطاط بشر است و نصيب ملتهاي افغانستان و عراق از علم غربي فقط بمب و سلاح شيميايي است.
حضرت آيت الله خامنه اي علم و هنر را در ذات خود، موهبت هاي الهي برشمردند و افزودند: ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي، اين پديده هاي متعالي را در خدمت اسلام و معنويت و تعالي بشر قرار خواهد داد.
ايشان در پايان سخنانشان، استفاده صحيح و برنامه ريزي شده از نبوغ و استعداد جوانان و نخبگانِ همه عرصه ها را، از واجب ترين وظايف مسئولان خواندند و تأكيد كردند: جريان نوآور و خلاق جاري در كشور، بايد تقويت شود تا انشاءالله  آينده درخشان ايرانيان را رقم زند.
در ابتداي اين ديدار جمعي از منتخبين استان كرمانشاه، مطالب مورد نظر فرهيختگان و برگزيدگان استان را با رهبر انقلاب اسلامي در ميان گذاشتند.
اسامي منتخبين و مهمترين محور سخنان آنها به اين شرح است:
ـ ماموستا ملا محمد محمدي امام جمعه اهل سنت كرمانشاه؛ بر وحدت سني و شيعه و استمرار حضور هموطنان اهل سنت در همه عرصه هاي دفاع از اسلام، انقلاب و ايران تأكيد كرد.
ـ پرفسور مجتبي شمسي پور، دانشمند برتر جهان اسلام و مؤلف كتاب سال؛ تبديل پيشرفتهاي علمي به فناوريهاي مورد نياز كشور را زمينه ساز شتاب بيشتر اقتدار علمي ايران خواند.
ـ استاد عبدالله جواري، استاد خوشنويسي و چهره ماندگار؛ پيشنهاد تأسيس دانشگاه هنر در استان كرمانشاه را ارائه داد
ـ مريم هاشمي فرود، بسيجي و برنده مدال طلاي وشوي مسابقات جهاني؛ ضمن تقديم مدال جهاني خود به رهبر معظم انقلاب گفت: استعداد جوانان لايق ايراني در عرصه هاي مختلف ورزشي، در صورت برنامه ريزي بهتر، درخشش و شكوفايي فراوان تري خواهد يافت.
ـ سيدقباد رهبر زاده دكتراي دندانپزشكي، برادر شهيد و از هموطنان اهل حق؛ شهيدان جامعه اهل حق را نشاندهنده همراهي هميشگي آنان با انقلاب كبير اسلامي دانست.
ـ اميرحسين نوروز نژاد، رتبه اول جشنواره خوارزمي و فرزند شهيد؛ خواستار حمايت بيشتر و برنامه ريزي شده مراكز مربوط از استعدادهاي جوان و تجهيز دانشگاههاي استان شد.
ـ زهرا جامه بزرگ، رتبه اول دكتراي دانشگاه علامه طباطبايي، توجه بيشتر به "تكنولوژي آموزشي" را در حل برخي مشكلات آموزشي ـ اجتماعي مؤثر دانست.
ـ جهانبخش رحمتي از سران و معتمدان ايل تركاشوند، گفت: عشاير به عنوان سربازان اسلام و ايران همچنان در صف مقدم همه عرصه هاي دفاع از انقلاب قرار دارند.
ـ استاد محمدعلي سلطاني، پژوهشگر و نويسنده اهل سنت، با اشاره به فرهنگ كهن و غني استان، روابط برادرانه پيروان همه مذاهب و اقوام مختلف در منطقه را نمونه خواند و اين استان را از پايگاههاي خدمات متقابل اسلام و ايران دانست
ـ آسياباني از فرماندهان و بسيجيان دوران جنگ تحميلي با خاطراتي از حماسه دفاع مقدس، فضاي جلسه را با عطر ايثار و استقامت رزمندگان و شهداء معطر كرد.
ـ هوشمند دولت ياري،كشاورز نمونه گندم كار و جوان برگزيده جشنواره علي اكبر، ايجاد تشكل هاي مردمي در بخش كشاورزي را باعث ثبات قيمت ها و توسعه صادرات كشاورزي استان دانست.
ـ مريم صحرارو، رتبه اول المپياد شيمي، تسريع در تكميل طرح پرديس غرب كشور را خواستار شد.
ـ اميد اسلام پناه، دبير نمونه كشور، زبان فارسي را داراي ظرفيت تبديل شدن به زبان مرجع علمي در جهان دانست و براي تحقق اين مهم پيشنهاداتي بيان كرد.
در پايان اين ديدار منتخبان و برگزيدگان استان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه كردند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 27 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

خبرگزاری فارس: بارها نزد ایشان رفتیم و ایشان هم به رسم دید و بازدید ایرانی‌ها، در فروردین 60 به پاوه تشریف آوردند. البته ما از برنامه‌ی سفر ایشان اطلاعی نداشتیم و به یکباره گفتند که آقای خامنه‌ای آمده‌اند.

خبرگزاری فارس: تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در پاوه در سال ۶۰ و روایت آن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت‌ آیت‌الله العظمی خامنه ای ، سرتیپ دوم بازنشسته کاک جمیل بابایی، از فرماندهان مناطق عملیاتی غرب در جنگ تحمیلی، عکس سمت چپ را که مربوط به سفر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به پاوه در فروردین ماه سال 1360 است، روایت می‌کند:

ما قبل از سال 60 و در کوران مسائل انقلاب، با شورای انقلاب به خصوص حضرت آقا که در آن زمان نماینده امام خمینی رحمه‌الله در شورای عالی دفاع و امام جمعه‌ی تهران بودند، ارتباط خوبی داشتیم. بارها نزد ایشان رفتیم و ایشان هم به رسم دید و بازدید ایرانی‌ها، در فروردین 60 به پاوه تشریف آوردند. البته ما از برنامه‌ی سفر ایشان اطلاعی نداشتیم و به یک‌باره گفتند که آقای خامنه‌ای آمده‌اند. ما هم به استقبال ایشان رفتیم و در مقابل مقر سپاه با یکدیگر روبرو شدیم.

آن روز شهید کاظمی که فرماندار و فرمانده‌ی سپاه پاوه بود، به همراه شهید صدوقی -که روز قبلش به پاوه آمده بودند- به نودشه رفته بودند. بنابراین بنده به عنوان یکی از معاونین ایشان و عضو شورای فرماندهی سپاه پاوه از حضرت آقا استقبال کردم و گزارش و وضعیت منطقه را خدمت ایشان ارائه دادم. سپس به اتفاق به زیارت مزار شهدای بومی پاوه در «ملا مقصود» رفتیم که این عکس تاریخی در آنجا گرفته شده است. بعد هم سر مزار دیگر شهدا رفتیم. در ادامه هم ایشان در مسجد سابقی، واقع در میدان مولوی پاوه برای مردم سخنرانی کردند. برای ناهار ایشان مهمان ما بودند و پس از آن نیز ایشان را بدرقه کردیم و تشریف بردند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

رهبر معظم انقلاب در یادمان شهدای پاوه حضور یافتند    
دوشنبه ، 25 مهر 1390 ، 14:12
.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از حضور و سخنرانی در اجتماع عظیم مردم پاوه در یادمان شهدای پاوه حضور یافته و با قرائت فاتحه از ایثار و مقاومت شهدا تجلیل کردند.
 
.
به گزارش "سید علی"،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از دیدار پرشور مردم پاوه و منطقه اورامانات، با حضور در یادمان شهدای پاوه، ضمن قرائت فاتحه، از ایثار و مقاومت شهدای سرافراز و مظلوم منطقه در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن بعثی تجلیل كردند.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

استاندار ایلام در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
انتقال پیکر 50 شهید دفاع مقدس به کشور

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام از انتقال پیکرهای مطهر 50 شهید دفاع مقدس از خاک عراق به کشورمان خبر داد.

خبرگزاری فارس: انتقال پیکر 50 شهید دفاع مقدس به کشور

مجتبی اعلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه «توانا» اظهار داشت: پیکرهای مطهر 50 شهید دفاع مقدس در استان واسط عراق در نزدیکی مرز شهرستان مهران استان ایلام به خاک سپرده شده است.

وی ادامه داد: قبل از ماه مبارک رمضان طی جلسه‌ای با حضور استاندار واسط عراق موضوع انتقال پیکرهای شهدا مطرح شد که اعلام کرد پس از کسب تکلیف از دولت عراق این موضوع را اطلاع می‌دهد.

اعلایی تصریح کرد: در سفر اخیری که استاندار واسط عراق به ایلام داشت این موضوع را پیگیری‌ کردیم که بنا به گفته وی دولت عراق با انتقال شهدای این منطقه به ایران موافقت کرده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در این دیدار درخصوص تبادل سربازان کشته شده عراقی در دوران دفاع مقدس با این 50 شهید کشورمان اعلام آمادگی شد و بنابراین با معرفی نماینده‌ای از طرفین تبادل، انتقال شهدا به کشورمان صورت خواهد گرفت.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.