یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
كنسول يكی از كشورهای اروپايی در نامه‌ای به «نبيه بری»، رئيس مجلس نمايندگان لبنان، از پيدا‌ شدن فردی با نشانه‌های امام موسی صدر در يكی از زندان‌های ليبی خبر داد.
SHIA-NEWS شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» ، كنسول يكی از كشورهای اروپايی در نامه‌ای به نبيه بری، رئيس مجلس نمايندگان لبنان، اعلام كرد كه فردی با نشانه‌های امام موسی صدر در يكی از زندان‌های ليبی يافت شده است.

پايگاه خبری عربی پرس، نام كشور اروپايی ياد شده و جزئيات بيشتری از اين خبر را منتشر نكرد.

از سوی ديگر، صفحه «الامام القائد السيد موسی الصدر» مربوط به امام موسی صدر بر روی شبكه اجتماعی فيس بوك ـ نزديك به جنبش امل لبنان ـ اين خبر را به نقل از عربی پرس نقل كرده است.

اين در حالی است، كه هنوز هيچ اطلاعی از صحت خبر يا پی‌گيری‌های احتمالی صورت گرفته از سوی جنبش أمل و شخص نبيه بری در واكنش به اين خبر بر روی صفحات وابسته به اين جنبش گزارش نشده است.
 
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

امام جمعه فقيد يزد در وصيتنامه خود خواستار آن شده كه تمام اموال وي زيرنظر ولي فقيه باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو»، حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي، امام جمعه فقيد يزد كه تيرماه امسال دار فاني را وداع گفت، وصيت كرده است كه بخش اصلي اموال و دارايي هايش زيرنظر رهبر معظم انقلاب قرار گيرد.

امام جمعه فقيد يزد كه تنها فرزند ذكور سومين شهيد محراب، آيت الله صدوقي بود در وصيت نامه خود عنوان كرده كه «تمام اموالم پس از من بايد زيرنظر ولي فقيه باشد، غير از اين، يك حساب شخصي دارم كه مبلغ كمي در آن است و آن هم مربوط به خانواده است، ولي بقيه اموال بايد در اختيار ولي فقيه قرار گيرد.»

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ شنبه 26 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی تولیت مدرسه علمیه امام عصر‌(عج) قم و از شاگردان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شب گذشته در سن 118 سالگی به دیار باقی شتافت.

۱۳۹۰ شنبه ۲۶ شهریور ساعت 14:32
 

آیت‌الله میرزا احمد دشتی نجفی تولیت مدرسه علمیه امام عصر‌(عج) قم و از شاگردان آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شب گذشته به علت عارضه ریوی در سن 118 سالگی به دیار باقی شتافت.

حجت‌الاسلام دشتی فرزند مرحوم آیت‌الله دشتی با اعلام این خبر به مرکز خبر حوزه، گفت: آیت‌الله دشتی به علت عارضه ریوی چند روز در بیمارستان فاطمة‌الزهرا‌(س) بوشهر بستری بودند که به علت این عارضه دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: پیکر این عالم ربانی فردا یک‌شنبه 27 شهریور ماه ساعت 16 عصر از مصلای بوشهر تشییع و برای تدفین به شهر مقدس قم منتقل می‌شود.

فرزند آیت الله دشتی افزود: مراسم تشیع روز دوشنبه از مسجد امام حسن عسکری‌(ع) قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) خواهد بود که این مراسم ساعت 16 عصر با حضور علما، اساتید طلاب حوزه علمیه قم و خانواده این مرحوم برگزار می‌شود.

آیت الله دشتی بعد از سال‌ها تحصیل و تدریس در حوزه نجف اشرف، در سال 1350 در پی فشار دولت عراق بر شیعیان و ایرانیان مقیم عتبات عالیات به ایران مراجعه کرده و راهی حوزه علمیه قم شد تا به تربیت طلاب مکتب جعفری(ع) همت کند.

‌وی در ادامه افزود: ایشان در قم مدرسه‌ای به‌نام امام عصر(عج) دایر کرده‌اند که زیر نظر شورای حوزه است و حدود 80 حجره دارد و طلاب زیادی در آنجا مشغول تحصیل هستند.
 
اساتید مطرح مرحوم آیت الله دشتی
حجت الاسلام دشتی گفت: مرحوم والد از شاگردان آقا سید ابوالحسن اصفهانی، میرزا آقای اصطهباناتی، شیخ ابوالحسن مشکینی، شیخ موسی نجفی‌خوانساری، آیت‌الله مجتبی لنکرانی، میرزا علی مشکینی، شیخ کاظم شیرازی، حاج آقا ضیاء‌الدین عراقی، میرزا عبدالهادی شیرازی بالاخص آقا سید عبدالهادی شیرازی و آیت‌الله خویی بوده و از معاریف حوزه قم و نجف بود و دارای اجازه نامه های متعدد اجتهاد از عالمان فوق الذکر می‌باشد.
 

شادی روح پر فتوح این عالم جلیل القدر و تمام اساتیدش الفاتخة مع الصلوات

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
آن شخص می‌گفت : وقتی برگشتم همسرم خیلی با ناراحتی به من گفت: باز رفتی مسافرت؟! خم شدم دستش رو بوسیدم، تعجب كرد و پرسید این كار را چه کسی به تو یاد داده؟

SHIA-NEWSشيعه نيوز:

مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی

به گزارش «شيعه نيوز» ، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی فرزند مرحوم حاج ملا فتحعلی همدانی در سال 1320 هجری قمری مطابق با 1281 هجری شمسی در شهر همدان و در خانواده‌ای روحانی چشم به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم حاج ملافتحعلی همدانی از علما و فضلای همدان بود. البته زادگاه ایشان شیراز بود، ولی بعدها برای تبلیغ و برنامه های مذهبی مأموریت پیدا کرد و به همدان آمد و در آنجا رحل اقامت افکند.

از همان كودكی آثار عظمت روحی و استعداد معنوی عجیبی در ایشان مشاهده می‌گردید و با وجود ناراحتیهای جسمانی كه تا دوازده سالگی دامنگیرشان بود، به لحاظ هوش و قریحه ذاتی فراوان از سن هفت سالگی دروس حوزوی و صرف و نحو را نزد والد محترمشان شروع كردند.

آیت الله انصاری همدانی آغاز تحول درونی خود و شروع سیر وسلوك خود را چنین بیان فرموده‌اند: من به تشویق علمای همدان به دیار قم رهسپار شدم و تا آن زمان به طور كلی با عرفان و سیروسلوك مخالف بودم و مقصود شرع را همان ظواهری كه دستور داده شده می‌دانستم تا اینكه برایم اتفاقی پیش آمد؛ یك روز در همان سن جوانی كه به همدان رفته بودم به من اطلاع دادند كه شخص وارسته‌ای به همدان آمده و عده زیادی را شیفته خود كرده، من به مجلس آن شخص رفتم و دیدم عده زیادی از سرشناسها و روحانیون همدان گرد آن شخص را گرفته‌اند و او هم در وسط ساكت نشسته بود، پیش خود فكر كردم گرچه اینها افراد بزرگی هستند و دارای تحصیلات عالیه‌ای می‌باشند اما این تكلیف شرعی من می‌باشد كه آنان را ارشاد كنم و تكلیف خود را ادا كردم و شروع به ارشاد آن جمع نموده نزدیك به دو ساعت با آنها صحبت كردم و به كلی منكر عرفان و سیروسلوك إلی الله به صورتی كه عرفا میگفتند گشتم، پس از سكوت من مشاهده كردم كه آن ولیّ الهی سر به زیر انداخته و با كسی سخن نمی‌گوید بعد از مدتی سر بلند نمود و با دید عمیقی به من نگریست و گفت:« عن قریب است كه تو خود آتشی به سوختگان عالم خواهی زد. »من متوجه گفتار وی نشدم ولی تحول عظیمی در باطن خود احساس كردم برخاستم و از میان جمع بیرون آمدم در حالی كه احساس می‌كردم كه تمام بدنم را حرارت فراگرفته است، عصر بود كه به منزل رسیدم و شدت حرارت رو به ازدیاد گذارد. اوائل مغرب نماز مغرب و عشاء را خواندم و بدون خوردن غذایی به بستر خواب رفتم، نیمه‌های شب بیدار شدم، در حال خواب و بیداری دیدم كه گوینده‌ای به من می‌گوید:« شخص عارف در بین ما همانند قرص ماه است در بین ستارگان و همانند فرشته امین وحی است در بین فرشتگان».

به خود نگریستم دیدم دیگر آن حال و هوی و اشتیاقی كه به درس داشتم در من نمانده ‌است. كم كم احساس كردم كه نیاز به چیز دیگری دارم تا اینكه مجدداً به قم آمدم. در قم شروع به حاشیه زندن بر كتاب شریف عروه الوثقی كردم تا یك شب با خود فكر كردم كه چه نیازی به حاشیه من است بحمدالله به اندازه كافی علمایی كه حاشیه زده‌اند وجود دارند و نیازی به حاشیه من نیست و از ادامه كار منصرف شدم. در همان شب این خواب را دیدم « در عالم رؤیا یك حوض بسیار بزرگ با رنگهای مختلفی دیدم كه دور آن حوض پر از كاسه‌های بزرگی بود كه بر آنها اسماء خداوند و از جمله این آیه شریفه:« ذلك فضل الله یوتیه من یشاء؛این فضل خداست كه به هر كه خواهد می‌دهد. مائده/56. »

نوشته شده بود وقتی من به نزدیك آن حوض رسیدم جامی لبریز از آب حوض كرده و به من نوشاندند كه از خواب پریدم و تحولی عظیم در خود احساس كردم و آنچنان جذبات عالم علوی و نسیم نفحات قدسیه الهی بر قلب من نواخته شده بود كه قرار را از من ربود، وجود خود را شعله‌ای از آتش دیدم، « یک بار آنقدر سوختن قلبم شدت یافته بود که احساس می کردم مرگم نزدیک است. می سوختم و دیگر امیدی به ماندن نداشتم. مطمئن بودم دوام نمی آورم می سوختم، می سوختم ... ناگهان احساس کردم نوری پیدا شد و به قلبم خورد و آن گاه قلبم آرام شد و حرارتش فروکش کرد. »

اجازه اجتهاد
شیخ محمد جواد انصاری با داشتن استعداد و توانایی ذاتی بسیار بالا و نیز پشتكار و همتی والا در همان سنین جوانی یعنی در سن 24 سالگی موفق به دریافت درجه اجتهاد شد.

بعد از این كه مرتبه اجتهاد ایشان توسط علمای همدان تایید می گردد به تشویق بعضی از بزرگان به قم سفر می كند و در درس مرحوم آیت الله عبدالكریم حائری یزدی حاضر می‌شود و بعد از آشنایی و ارتباطی كه بین این دو بزرگوار برقرار می گردد، با وجود آن كه شیخ عبدالكریم به ایشان می فرماید شما دیگر نیازی به تحصیل در قم ندارید و همان برگه اجتهادشان را تایید می كند ولی آقای انصاری چند سال در خدمت آن بزرگوار می‌ماند. آقای حائری ایشان را به خدمت سید ابوالحسن اصفهانی نیز می‌فرستد و ایشان برگه را با تجلیل امضاء می كند.

هم چنین برگه اجتهاد آقای انصاری به تائید بزرگانی مانند آیت الله محمد تقی خوانساری و آیت الله قمی بروجردی می رسد. سابقه آشنایی آقای انصاری با بزرگانی نظیر امام خمینی ، آیت الله آخوند ملاعلی معصومی و آیت الله سید محمد تقی خوانساری در همان حوزه درسی شیخ عبدالكریم حائری بود و هم مباحثه ایشان آیت الله گلپایگانی بود.

یک دستورالعمل اخلاقی
فرزند وی "احمد انصاری" در خاطره‌ای از پدرش می‌گوید: یك بار یكی از آشنایان از تهران خدمت آقای انصاری رسید و برای دستوالعمل گرفتن اصرار كرد. ایشان فرمود: تو با خانمت بدرفتاری می كنی، برو اخلاقت رو درست كن ! حجاب تو این است.

آن شخص می‌گفت : وقتی برگشتم همسرم خیلی با ناراحتی به من گفت: باز رفتی مسافرت؟! خم شدم دستش رو بوسیدم ، تعجب كرد و پرسید این كار رو كی به تو یاد داده؟ گفتم همان آقایی كه می گویی چرا رفتی پیشش. ایشان هم به آقای انصاری علاقمند می‌شود و در سفر بعدی با هم به همدان می آیند و خدمت آقا می‌رسند.

یك روز یك بازاری خدمتشان آمد و گفت یك تیرگی در من ایجاد شده و نمی توانم نمازم را با توجه بخوانم . می فرمایند: برای این است كه در فلان معامله ای كه كردی دروغ گفتی! برو استغفار كن و آن را جبران كن.

وفات
سرانجام این عالم ربانی بعد از ظهر جمعه در دوازدهم اردیبهشت 1339 هجری شمسی مطابق با دوم ذیقعده 1379 ه.ق. در سن 59 سالگی به ملكوت اعلی پیوست.

منبع : برنا
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
 
گروه مشرق به نقل از رجا، حضرت آیت اللّه العظمی مرعشی نجفی، در سال ۱۳۱۵ (هجری قمری) در نجف به دنیا آمد. پدرش سید شمس الدین محمود مرعشی از بزرگان فقهای دوران خود بود. سید شهاب الدین پس از فراگیری مقدمات علوم اسلامی، در نجف، در درس خارج فقه و اصول آقا ضیاء عراقی، شیخ احمد کاشف الغطا حاضر شد و از محضر آنان بهره‌های فراوان برد.
او در ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد. مرعشی نجفی در نجف، کاظمین، کربلا، سامرا، قم، تهران و کرمانشاه تحصیل کرد و از محضر استادانی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی استفاده برد. او از برخی از مراجع عظام تقلید اجازه اجتهاد دریافت کردند که برخی از آنها عبارت‌اند از: آقا ضیاء عراقی، سید ابوالحسن اصفهانی، شیخ عبدالکریم حایری یزدی و علامی کرمانشاهی(از شاگردان آخوند خراسانی).
شاگردان وبرخی از اجازه روایی گرفتان از اودر طول بیش از هفتاد سال تدریس در حوزه علمیه قم، شاگردان زیادی تربیت کرد که از آن جمله‌اند: سید محمود طالقانی، مرتضی مطهری، محمد مفتح، سید مهدی غضنفری خوانساری، سید محمدهادی غضنفری خوانساری، محمدرضا مهدوی کنی، محمد صدوقی. عده زیادی از دانشمندان وعلمای شیعه از او اجازه روایت دارند که برخی از آنان عبارتند: سید مهدی لاجوردی، شیخ محمد رضا طبسی نجفی، سید عزیز الله امامت، سید محمود مرعشی، رضا استادی، محمد امین پورامینی، سید عباس کاشانی، سید محمد رضا حسینی جلالی، سید عادل علوی، سید علی بن الحسین علوی و..
 
شب زنده داری و نیایش شهاب شریعت
عشق و علاقه مردان الهی به عبادت و شب زنده داری و دعا از مطالبی نیست که بتوان آن را ترسیم کرد؛ زیرا این موضوع رابطه ای ناپیدا میان خداوند و بنده است. آیت اللّه مرعشی نجفی نسبت به نماز اوّل وقت مخصوصا نماز جماعت بسیار حسّاس و دقیق بودند و بنیان گذار ادای نماز جماعت در حرم حضرت معصومه(س) نیز ایشان می باشند. آن بزرگوار نسبت به نماز شب تأکید فراوان داشتند و در ادای آن بسیار مقیّد بودند و این را از جمله معروف وی در وصیّت نامه الهی او می توان دریافت که فرموده بودند: «سجّاده ای را که بر روی آن هفتاد سال نماز شب خوانده ام با من دفن کنید».
 
پرواز به ملکوت
عالم فرزانه و عارف زاهد حضرت آیت اللّه العظمی مرعشی نجفی که عمری را در راه دین مقدس اسلام و مذهب جعفری قلم و قدم زده بود و نزدیک به هشتاد سال به تدریس و تربیت شاگردان اهل بیت (علیهم السلام )، تألیف و تصنیف، و نیایش گذرانده و آثار خیریّه فراوانی به وجود آورده بود، سرانجام در هفتم صفر 1411 ق پس از ادای نماز جماعت مغرب و عشاء دیده از جهان فرو بست و به ملکوت اعلی پیوست.
 
سفارش ها و رهنمودهای معظّم له
آیت اللّه العظمی مرعشی می فرمودند: «سفارش می کنم به اندیشیدن در کتاب خداوند و پند گرفتن از آن و زیارت اهل گورستان و قبور و اندیشیدن در این که آنان دیروز چه کسانی بودند و امروز چه شدند. سفارش می کنم به زهد و بی اعتنایی به شئون دنیا و راه و روش ورع و پرهیزکاری و احتیاط. سفارش می کنم به دوری جستن از غیبت بندگان خدا به ویژه اهل علم؛ زیرا غیبت آنان چون خوردن مردار مسموم است. سفارش می کنم به محاسبه نفس در هر هفته مانند حساب شریک از شریک دیگر، با دقّت کامل. سفارش می کنم به تهذیب نفس و مجاهدات شرعیّه».
 
شادی روح پر فتوح مرحوم حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی, الفاتحه مع الصلوات
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

رئیس تجمع ملی لیبی تاکید کرد : وضعیت امام موسی صدر به زودی و پس از آزادی شهر سبها به دست انقلابیون مشخص خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، "عبدالله مسعود الدرسی"ضمن تاکید بر اینکه وضعیت امام موسی صدر از نخستین اولویتهای دولت جدید در لیبی خواهد بود، اظهار داشت: مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی وعده داده که بررسی موضوع و جمع آوری اطلاعات درباره امام موسی صدر از نخستین اولویتهای شورای انتقالی باشد.
 
الدرسی گفت : وضعیت امام موسی صدر و اینکه چه اتفاقی برای وی در لیبی به دست قذافی افتاده برای همه مردم لیبی مهم است.
 
رئیس تجمع ملی لیبی که با العالم گفتگو می کرد، افزود: شماری از شخصیتهای دوره سابق که در حکومت بودند و هنوز زنده اند، اطلاعات زیادی درباره او دارند، اما اکثر آنها تاکید دارند که امام موسی صدر کشته شده و در شهر سبها یا یکی از صحراهای لیبی دفن شده است؛ از سوی دیگر خبرهای زیادی منتشر شده است مبنی بر اینکه امام موسی صدر هنوز در زندانی در جنوب لیبی به سر می برد.
 
مسعود الدرسی اظهار داشت:  انقلابیون بعد از آزادسازی شهر سبها که بسیار نزدیک است، همه تلاش خود را برای روشن شدن واقعیت به کار خواهند گرفت.
 
وی تاکید کرد: امام موسی صدر به علت گفتن سخن حق در حضور حاکم ظالم و مستبد هدف قرار گرفته است و اگر زنده باشد خطری او را تهدید نمی کند و آزاد خواهد شد، چون رژیم قذافی کنترل کشور را از دست داده است.
 
خاطر نشان می شود امام موسی صدر در اواخر سال 1338 و به دنبال توصیه های حضرات آیات بروجردی، حکیم و شیخ مرتضی آل یاسین، وصیت مرحوم آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین رهبر متوفی شیعیان لبنان را لبیک گفت و به عنوان جانشین آن مرحوم، سرزمین مادری خود ایران را به سوی لبنان ترک کرد. اصلاح امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه شیعیان لبنان از یک‌سو، و استفاده از ظرفیتهای منحصر به فرد لبنان جهت نمایاندن چهره عاقل، عادل، انسان‌دوست و با زمان مکتب اهل بیت به جهانیان از سوی دیگر، اهداف اصلی این هجرت را تشکیل می داد.
 
وی به عنوان یکی از برجسته ترین روحانیون دینی و سیاسی شیعیان پس از عزیمت به لبنان، مجلس اعلای شیعیان این کشور را تأسیس کرد و زعامت شیعیان لبنان را برعهده گرفت. همچنین جنبش محرومان لبنان موسوم به "جنبش امل" در اوایل سال 1353 به رهبری امام موسی صدر شکل گرفت. او در 9 شهریور 1357، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد.
 
خلیل حمدان عضو هیئت پیگیر سرنوشت امام موسی صدر که به ایران سفر کرده، در گفتگو با مهر تاکید کرد امام موسی صدر هم اکنون در لیبی به سر می‌برد.
 
دبیر کل سازمانهای آموزشی جنبش امل درباره اقدامات این جنبش برای پیگیری وضعیت امام صدر نیز گفت: با مجموعه تلاش هایی که کردیم موفق شدیم حکم جلب معمر قذافی را از دادگاه رسمی لبنان اخذ کنیم.
یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 تير 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

شیخ عارف، کامل مکمّل، واصل به مقام منیع قرب فریضه، حضرت راقی به قله های معارف الهی، و نائل به قلّه بلند و رفیع اجتهاد در علوم عقلیه و نقلیه، صاحب علم و عمل، و طود عظیم تحقیق و تفکیر، حِبر فاخر و بحر زاخر و عَلَم علم، عارف مکاشف ربانّی، فقیه صمدانی عالم به ریاضیات عالیه از هیئت و حساب و هندسه، عالم به علوم غریبه و متحقق به حقائق الهیه و اسرار سبحانیه، مفسِّر تفسیر انفسی قرآن فرقان، استاد اکبر، معلم اخلاق، مراقب ادب مع الله و مکمل نفوس شیّقه الی الکمال، آیه الله العظمی حضرت علامه ذوالفنون جناب حسن بن عبدالله طبری آملی (حفظه الله تعالی) که به «حسن زاده» شهرت دارند

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 تير 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 
شهيد بهشتي به روايت خودش

خبرگزاري فارس: آئينه تمام نماي هر شخصي را همان فرد به خوبي مي تواند مشخص كند. اين گفتگو با شهيد بهشتي پيرامون زندگي شان در سال 1360 انجام شده است.


 

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت»خبرگزاري فارس، اين گفتگو كه در ارديبهشت ماه 1360 با «ماهنامه شاهد» انجام شده است، آئينه تمام نمايي از شخصيت و فعاليت هاي شهيد بهشتي از زبان خود ايشان است. اينك در يكي از فرازهاي عظيم انقلاب اسلامي، مروري بر انديشه و سلوك شهيد بهشتي مي تواند پاسخي به بي شمار سئوالات مطرح شده در جامعه ما و نشانه مبرهني بر داريت و هوشمندي اين حكيم فرزانه باشد.

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

اي به خالِ لب دلدار گرفتار بيا
اي انالحق زده منصور سَرِدار بيا
بلبل باغ خزان ديده اين شهر غريب!
يك نفس بهر خدا جانب گلزار بيا
يوسف مصر دلم دست من و دامن تو
صف زده خيل خريدار به بازار بيا
سوي ميخانه شدي دم ز لب يار زدي
اي تو از مسجد و از مدرسه بيزار بيا
»گيرم‏اكنون غم‏خود نيست‏غم‏ما هم‏نيست«؟
اي همه مهر و وفا جانب غمخوار بيا
به زيارتكده پير خرابات شدي
مست و مخمور ز جام دو لب يار بيا
پير عرفاني ما شرع گرفت از تو چراغ
اي تو خورشيد فروزان شب تار بيا
اشك مي‏بارم ازين ديده مگر باز آئي
به تسلاّي دل و چشم گُهربار بيا
اي مسيحاي زمان زخم دلم ناسور است
به شفاي من دلخسته بيمار بيا
رفتي و خون ز دل و ديده من جاري شد
اي اميد دل «خندانِ» دل افكار بيا

 

 

شكراله شيرواني «خندان»

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌. و به‌ دعای‌ خیر شما احتیاج‌ مبرم‌ دارم‌. و از خدای‌ رحمان‌ و رحیم‌ می‌خواهم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ خدمت‌ و قصور و تقصیر بپذیردو از ملت‌ امیدوارم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی ها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت‌ و تصمیم‌ اراده‌ به‌ پیش‌ روند و بدانند که‌ با رفتن‌ یک‌ خدمتگزار درسدّ آهنین‌ ملت‌ خللی‌ حاصل‌ نخواهد شد که‌ خدمتگزاران‌ بالا و والاتر در خدمتند، والله نگهدار این‌ ملت‌ و مظلومان‌ جهان‌ است.

والسلام‌ علیکم‌ و علی‌ عبادالله الصالحین‌ و رحمة‌الله و برکاته‌

1بهمن 1361 ،  26جمادی الثانی 1403

 

روح‌الله الموسوی‌ الخمینی

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.