یاران آخرالزمانی
سنگری از سنگرهای دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و دست نوشته ها و خاطرات
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم پاوه:
ملت ایران بصیرت را نسل به نسل منتقل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع باشکوه مردم اورامانات در پاوه تاکید کردند: ملت ایران، مقاومت و بصیرت را از نسلی به نسلی دیگر منتقل کرده‌اند و همین پایداری پرشکوه، در بیداری رو به گسترش اسلامی، اثر‌آفرین بوده است.

خبرگزاری فارس: ملت ایران بصیرت را نسل به نسل منتقل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ششمین روز از سفر به استان کرمانشاه، در اجتماع پرشور مردم خونگرم منطقه پاوه و اورامانات، تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی را ابزار همیشگی دشمنان اسلام خواندند و تأکید کردند: "ملت یکپارچه و متحد ایران، پایبندی به اسلام و آرمان‌های انقلاب را با عقلانیت، پیشرفت علمی و اقتصادی و حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی - اجتماعی در هم می‌آمیزد و شاخصی هدایت‌بخش برای حرکت عظیم ملت‌های منطقه به‌وجود می‌آورد".
حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با مردم عزیز پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، به تحسین استقامت و هوشیاری مردم سنی و شیعه این منطقه در مقابله با ضد انقلاب تجزیه طلب در ماههای اول پیروزی انقلاب پرداختند.
ایشان با ذکر خاطراتی از حضور مکرر خود در منطقه پاوه و اورامانات افزودند: با وجود همه تلاشها و تهدیدات ضد انقلاب، مردم پاوه با حضور بسیار پر شور در رفراندوم تعیین نوع حکومت در فروردین 58، و پس از آن با دلیری و سرافرازی در سالهای دفاع مقدس، برجستگی و پیشتازی خاصی را در تاریخ مقاومت ملت ایران، از آن خود کرده اند.
ایشان حفظ هویت "ایرانی -اسلامی "ملت ایران را مسئله ای  بسیار مهم دانستند و خاطر نشان کردند: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حضور و دخالت مستمر مردم در مسائل اساسی کشور، امروز دنیا ،ملت ایران را به "مسلمانی همراه با آگاهی و بصیرت "و "پیشگامی و پیشرفت در میدانهای مختلف" می شناسد و ملت ایران با تکیه بر همین هویت جمعی ،می تواند در دوران حساس بیداری اسلامی، نقش آفرینی موثری کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ملت ایران و نظام اسلامی ادعایی برای رهبری ملتهای منطقه ندارند افزودند: هر ملتی با تکیه بر"استعدادها، توانایی ها و شخصیت خود"، راه مورد نظرش را انتخاب می کند اما تردیدی نیست که ملتهای  منطقه ،بعلت بروز قابلیت ها و ظرفیت های ملت ایران در 32 سال اخیر،نگاه خاصی به این ملت بزرگ دارند.
رهبر انقلاب اسلامی، نگاه مشتاق ملت های منطقه به مردم ایران را فرصت مناسبی برای تأثیرگذاری بیشتر در افکار عمومی جهان اسلام دانستند و افزودند: مردم بزرگ و فهیم ایران می توانند در ذهن ملتها ،به معیار و نشانه اعتبار تبدیل شوند که این مهم ،هم به سود ملت ایران و هم به سود ملتهای منطقه است و ان‌شاءالله در تشکیل امت متحد اسلامی نیز، موثر خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری درک دشمن از ظرفیت الگوسازی ملت ایران، خاطرنشان کردند: هدف اصلی تلاشهای تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و ایران، جلوگیری از شکل گیری الگوی موفق جمهوری اسلامی در چشم ملتهاست.
ایشان، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را چه در سطح جهان اسلام و چه در داخل ایران، خط استراتژیک بیگانگان خواندند و تأکید کردند: ما مسلمانان شیعه و سنی ،از موارد اشتراک عمیق و گسترده ی دینی، و عقیدتی برخوردار و منافع عینی مشترکی  داریم اما دشمن با نفی و کمرنگ کردن این اشتراکات راه گشا، میخواهد اهداف شوم سلطه طلبانه ی خود را محقق کند.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین عمق ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابله با توطئه تفرقه شیعه و سنی خاطر نشان کردند: بزرگان نهضت اسلامی، از سالها قبل از پیروزی انقلاب، فکر عمیق وحدت مذاهب مختلف اسلامی را به جد پیگیری می کردند و بعد از تشکیل نظام اسلامی نیز هیچ کشوری مانند ایران، اینگونه مهربان و با صفا ،به یاری برادران فلسطینی که اصولا اهل سنت هستند، نپرداخته است.
ایشان وحدت، اخلاص و همدلی شیعه و سنی در ایران را مشت محکمی بر دهان توطئه گران خواندند و تأکید کردند: ادامه همین برادری و صفا، به دشمن می فهماند که ایران عزیز ما، جای اختلاف افکنی نیست و "ملت متحد ایران و مسئولان نظام"، همچون گذشته ،در آینده نیز به هیچ کس باج نمی دهند و در مقابل هیچ فشاری حتی یک قدم عقب نشینی نمی کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای، مقاومت مستمر و آگاهانه را تنها راه ناکام گذاشتن دشمنان خبیث "اسلام و امت اسلامی" دانستند و خطاب به ملتهای مسلمان تأکید کردند: همچون ملت ایران، مستحکم واستواردر مقابل دشمن بایستید چرا که در غیر اینصورت ،گستاخ تر می شود و پس از جدا کردن شیعه و سنی، حتماً به تفرقه افکنی در میان شاخه های مختلف اهل سنت خواهد پرداخت.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان،" دینداری و پایبندی به مبانی شریعت را همراه با آگاهی و روشنفکری"، دو خصوصیت بارز مردم منطقه پاوه برشمردند و با تجلیل از نقش مهم ماموستا قادری امام جمعه پاوه در این زمینه افزودند: روحانیونی که این گونه اهل اقدام، مجاهدت، بصیرت و روشنفکری هستند، همچون چراغ هدایت به یاری مردم می شتابند و دشمنان "اسلام و ایران عزیز" بیش از همه با این روحانیون دشمنی می کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به مشکلات مردم استان کرمانشاه از جمله بیکاری ابراز امیدواری کردند: با تصمیماتی که مسئولان اجرایی کشور می‌گیرند بخش مهمی از این مشکلات حل شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از شهیدان بزرگوار چمران، کشوری، شیرودی و کاظمی و دیگر شهیدان سرافرازی که در منطقه پاوه و اورامانات حماسه آفرینی کردند، افزودند: ملت ایران، مقاومت و بصیرت را از نسلی به نسلی دیگر منتقل کرده و همین پایداری پرشکوه، در بیداری رو به گسترش اسلامی، اثر‌آفرین بوده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای  بار دیگر از ایستادگی مردم مناطق مختلف استان کرمانشاه از جمله مردم سر پل ذهاب، تجلیل و ابراز امید واری کردند همچنان که این پایداری در تربیت نسل جوان منطقه تاثیر گذار بوده در توسعه و پیشرفت استان نیز موثر بیفتد.
در ابتدای این دیدار ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه، در سخنانی به تشریح سابقه اسلامی و انقلابی مردم پاوه و منطقه اورامانات پرداخت و گفت : این منطقه با تقدیم 3100 شهید و جانباز و 100 آزاده در مبارزه با ضد انقلاب و دشمن بعثی، کارنامه درخشانی در پیروی از امام خمینی (ره) دارد و اکنون نیز دفاع از ولایت فقیه را وظیفه خود می داند.
ماموستا ملا قادری با اشاره به وحدت و بصیرت حاکم بر مردم منطقه، گفت: امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان اجرایی مشکل اشتغال جوانان با استعداد این منطقه مرتفع شود.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
رهبر معظم انقلاب در جمع علماء و روحانیون کرمانشاه:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به کرمانشاه، حرکت‌های مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه‌داری را موج سوم گرایش به اسلام دانستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار علماء، فضلاء‌، روحانیون و طلاب شیعه و اهل تسنن استان کرمانشاه، با اشاره به موج سوم گرایش به اسلام بعد از حرکت‌های اخیر منطقه و جنبش ضد سرمایه‌داری در غرب‌، وظیفه روحانیت را مضاعف دانستند و تأکید کردند: امروز که سخن جمهوری اسلامی مبنی بر بی‌نتیجه بودن نظام مارکسیستی تحقق یافته و در مورد نظام سرمایه‌داری نیز در حال تحقق است‌،  علماء و روحانیون باید با استفاده از مبانی مستحکم عقلی و متناسب با نیازهای روز، معارف منطقی و ریشه دار اسلام را برای مشتاقانی که در سراسر دنیا، در حال افزایش است، ارائه کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روحانیون را به کسب آمادگی‌های معنوی و علمی برای ورود به عرصه‌های جدید و سخت توصیه کردند و افزودند: نباید از دشواری‌های کار بهراسید بلکه همواره باید به سراغ کارهایی رفت که به ظاهر محال و نشدنی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین پیروزی بزرگ‌ترین انقلاب دوره کنونی در مصر را از اتفاقات به ظاهر محال دانستند و افزودند: روحانیت در تبلیغ دین و انجام وظیفه باید اهداف بزرگ را مد‌نظر قرار دهد.

ایشان کسب آمادگی برای مقابله با شیوه‌های تهاجم مخالفان دین اسلام را از جمله ضروریات ورود به عرصه اهداف بزرگ خواندند و تأکید کردند: امروز مخالفان از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مدرن برای تهاجم به اسلام و ایجاد شبهه‌افکنی در میان جوانان استفاده می‌کنند که باید برای مقابله با آنها، از شیوه ها و روش‌های متناسب با نیازهای نسل جوان استفاده کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی یکی از روش‌ها برای تضعیف اسلام است، افزودند: علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه‌ها باشند و با برگزاری جلسات مشترک و همکاری با یکدیگر راه‌های مقابله با طراحی‌های مخالفان را بیابند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقابله با تکفیری‌ها را یکی از وظایف علمای شیعه و اهل سنت برشمردند و با اشاره‌ به وظیفه مهم روحانیت برای تبلیغ خاطر‌نشان کردند: بهترین روش برای تبلیغ شناخت مخاطب و آماده کردن مطالب مورد نیاز او، با زبان روز است.

ایشان با تأکید بر لزوم ارائه مستدل و منطقی معارف اسلامی به منظور تأثیرگذاری در لایه های عمیق ذهن مخاطب افزودند: یکی دیگر از وظایف روحانیون، حضور در مسائل اجتماعی است که باید همراه با اخلاق، نصیحت و ارائه طریق باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تقسیم‌بندی امواج گرایش به اسلام در دنیا به سه مقطع ،خاطر نشان کردند: موج اول گرایش به اسلام، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و موج دوم نیز بعد از شکست نظام مارکسیستی شکل گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت‌های مردمی اخیر در منطقه و مأیوس شدن مردم غرب از نظام سرمایه‌داری را موج سوم گرایش به اسلام دانستند و تأکید کردند: در چنین شرایط حساس و سرنوشت‌سازی، روحانیت اسلام، باید به سلاح معنویت و علم مجهز باشد تا بتواند معارف دین را با استفاده از کتاب و سنت بصورت عقلانی و قابل فهم برای نسل امروز ارائه کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علمای دینی بزرگ کرمانشاه و حضور خانواده‌های علمی بزرگ در این استان، از مقام علمی و معنوی شهید محراب آیت‌الله اشرفی و برخی علمای بزرگ کرمانشاه تجلیل کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سابقه دینی مردم این استان و حضور علماء و شخصیت های دینی برجسته در کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه زمینه گسترش مدارس دینی و تربیت علمای بزرگ همچنان وجود دارد که نیازمند بر طرف شدن برخی مشکلات است.

آیت‌الله ممدوحی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان نیز در سخنانی با اشاره به معارف عقلانی و منطقی دین اسلام که از کتاب و سنت استخراج شده است، گفت: حوزه‌های علمیه نقش اساسی را در ارائه الگوی مدیریتی فقه اسلامی، براساس نیازهای روز دارند.
 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

 

گروه بين‌الملل- دادگاهی که از مدت‌ها قبل بر اساس سفارش‌هاي سیاسی تشکیل شده بود، امروز بالاخره پس از صحنه سازی های فراوان به پایان رسید و دکتر صمداف رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان به دلیل اعتراض به ممنوعیت حجاب به 12 سال حبس محکوم شد.

به گزارش رجانيوز، سرانجام پس از چندین ماه کش و قوس در دادگاه‌های سیاسی جمهوری آذربایجان، روز گذشته، احکام محکومیت رئیس، معاون، دو تن از منسوبین رئیس و سه نفر از روحانیون حزب اسلامي این کشور صادر شد.

قاضی دادگاه جنایات سنگین باکو "الدار اسماعیل اف" احکام  اسلامگرایان را که به دلیل اعتراض به ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس از حدود 9 ماه پیش تا کنون در زندان به سر می برند، به شرح ذیل اعلام كرد:

دکتر صمداف رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان: 12 سال حبس

فردوسی محمد رضایف برادر زن رئیس حزب اسلام: 10 سال حبس

دیانت صمداف پسر عموی رئیس حزب اسلام: 10 سال حبس

واقف عبدالله یف معاون حزب اسلامی جمهوری آذربایجان: 12 سال حبس

روح الله آخوندزاده رئیس حزب اسلامی شعبه آستار: 11 سال و شش ماه حبس

سید عباس فرامیز روحانی برجسته آذری: 11 سال حبس

ذوالفقار میکائیل زاده روحانی و حافظ قرآن: آزادی مشروط

آخرین جلسه محاکمه رئیس و اعضای حزب اسلام آذربایجان در حالی روز گذشته برگزار شد که یکی از شهودی که علیه اسلامگرایان شهادت داده بود، در نامه ای به رئیس جمهور نوشت: من را فریب داده اند و کاغذ سفیدی را امضا کردم تا تمایل خود را به پایان یافتن فعالیت یکی از شبکه های تلویزیونی اعلام کرده باشم اما بعد متوجه شدم که علیه افرادی که تاکنون آنها را ندیده ام، سند اتهامی را امضا كرده‌ام. این شاهد فریب خورده در پایان نامه اش از رئیس جمهوری کشورش در مقابل تهدید ماموران پناه خواسته است.

سیاسی بودن این دادگاه‌ها موضوعی بود که دکتر صمداف در اولین جلسات دادگاه به آن اشاره کرده بود. وی با بیان اینکه "این دادگاه سفارشی است، احکام نه در دادگاه بلکه در نهاد ریاست جمهوری تنظیم شده اند"، خطاب به قاضی پرونده گفت: «بی خود ما و خانواده هایمان را به دادگاه نکشانید، احکام را بخوانید و خود را خلاص کنید.»

براساس این گزارش، هفته گذشته دادستان آذربایجان در لایحه ای پیشنهاد 12 سال حبس را برای دکتر محسن صمداف ارائه كرده بود که اين پيشنهاد با اعتراض وکیل رئیس حزب اسلام همراه شد. "انار قاسم اف" پس از پایان جلسه دادگاه وی و تعدادی از فعالان اسلامی جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از ابتدا مشخص بود که دادگاه نه بر اساس موازین حقوقی بلکه بر اساس مسائل سیاسی تشکیل شده و درخواست دادستان مبنی بر 12 سال برای رئیس حزب اسلام این واقعیت را آشکار کرد.

صدور این احکام در حالی بود که قبل از برگزاری دادگاه رئیس، معاون و برخی اعضاي حزب اسلام، جلسه فوق العاده این حزب برگزار شد که در طی آن، فساد اداری در کشور مورد انتقاد قرار گرفت و همچنین از احتمال صدور حکم زندان طولانی مدت در خصوص اعضاي این حزب ابراز نگرانی شد.

در این جلسه، پایان یافتن فساد ادرای و فضای خفقان سیاسی و اجتماعی در خواست شد. در همين زمينه جمع کثیری از دین‌داران آذری در اعتراض به حکم این دادگاه و هم‌راستایی بودن احکام آن با سیاست‌های صهیونیستی در مقابل دادگاه تجمع کردند که این تجمع منجر به بازداشت تعداد 15 نفر از آنان شد.

اتخاذ سیاست‌های ضد اسلامی در آذربایجان، مسبوق به سابقه است. تعطيلي و تخريب برخي مساجد، انتشار بخش‌هايي از كتاب موهن "آيات شيطاني"، توهين به ساحت پيامبر(ص) و اخيراً ممنوعيت حجاب در مدارس آذربايجان نمونه‌هايي از اين دست است.

هرچند برخي از اين اقدامات به انديشه‌ي سكولار برخي طيف‌هاي داخلي در جامعه‌ي آذربايجان باز مي‌گردد اما تحليل‌گران بر اين باورند كه برخي رژيم‌هاي خارجي از جمله اسرائيل در تشديد اين فضا تأثير ويژه دارند.

هدف اصلی تل آویو ممانعت از توسعه‌ي انديشه‌هاي اسلامي در این کشور است؛ چرا که جمعیت 80 درصدی شیعه در صورت بروز اندیشه های اسلامی، حکومت را وادار به تمایل به سمت تهران می کند و این هم‌راستایی موجب ایجاد سیاست‌های ضد صهیونیستی در جمهوری آذربایجان خواهد شد. از همین رو رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با ايجاد زمينه براي گسترش نفوذ خود در آذربايجان، علاوه بر "قداست‌زدایی از اسلام"، نفوذ نرم ایران در این کشور را محدود كند.

اما آنچه که در این دادگاه‌ها قابل تامل است، رویارویی دو اندیشه صهیونیستی و اسلامی در این کشور است، اینکه باکو احکام سنگین علیه معترضین به بی حجابی وضع می کند، نشان دهنده نگرانی سران این رژیم نسبت به افزایش موج اسلامی در این کشور مسلمان نشین است.

منبع: رجانیوز

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ شنبه 16 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

حضرت آیت الله امام خامنه ای(دامه برکاته):

 البته ما از وضع بحرين بسيار نگرانيم. به مردم بحرين جفا ميشود، ظلم ميشود؛ وعده‌هائى داده ميشود، اما به آن وعده‌ها عمل نميشود. ملت بحرين، ملت مظلومى است. البته هر حركتى، هر اقدامى وقتى براى خداست، وقتى عزم و اراده پشت آن هست، اين حركت به طور قطع به پيروزى خواهد رسيد؛ اين در همه جا صادق است، در آنجا هم صادق است. (خطبه های نماز عید فطر _ 1390/6/9 )

حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی):

 حرف حق و موضع حق را صريح بيان ميكنيم. موضع حق اين است كه مردم بحرين حق دارند؛ معترضند، اعتراضشان هم بجاست. با هر انسان صاحب بينشى در دنيا ميخواهيد اين را در ميان بگذاريد، وضعشان را بگوئيد، نوع حكومت كردن به اين مردم مظلوم را بگوئيد، نوع كارى كه حكامِ آنجا در استفاده‌ى از اين كشور كوچك كردند، تشريح كنيد، تا ببينيد دستگاه حاكم را محكوم ميكنند يا محكوم نميكنند. اشتباه ميكنند با مردم مواجه ميشوند؛ فايده‌اى ندارد. خب، ممكن است شما يك فشارى بياوريد، وحشيگرى‌اى بكنيد، يك چند صباحى يك آتشى را خاموش كنيد؛ ليكن خاموش نخواهد شد، روزبه‌روز عقده‌هاى مردم را بيشتر و غيظ آنها را شديدتر خواهيد كرد. يك وقت آنچنان زمام كار از دستتان در خواهد رفت كه ديگر هيچ جورى نشود بخيه زد. اشتباه ميكنند؛ هم آنها اشتباه ميكنند، هم آن كسانى كه از خارج از بحرين نيرو وارد ميكنند، بشدت در اشتباهند؛ خيال ميكنند با اين حرفها ميشود حركت يك ملت را از بين برد. ( در جمع مردم استان فارس1390/2/3 )


 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |

دبيركل حزب الله لبنان در پيامي به پنجمين كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه ضمن تشكر از ايران و اعلام اين كه اين كنفرانس در شرايط حساس منطقه برگزار مي شود اعلام كرد: كسي كه 70 سال مقاومت كرده پيروز مي شود و باقي مي ماند.
سيدحسن نصرالله- دبيركل حزب الله لبنان- در بخش هايي از اين پيام كه متن آن از سوي ابراهيم -نماينده سيد حسن نصرالله- در اختيار رسانه ها قرار گرفت، اعلام كرد: طرح سلطه جويي استعماري در منطقه بر سه مساله اصلي متمركز است: نخست اشغال گري مستقيم و غيرمستقيم و تسلط امنيتي و اقتصادي بر اكثر كشورهاي منطقه از سوي كشورهاي استعماري و در راس آن آمريكا، دوم اشغالگري بين المللي از طريق اشغال فلسطين و بيت المقدس از سوي صهيونيست ها و سوم منظومه ديكتاتوريسم در منطقه.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد: هرگونه پيروزي بر هر حلقه ديكتاتوريسم بايد گامي باشد در جهت حفظ وحدت امت هاي اسلامي و عربي و جنبش هاي آزادي بخش و مقاومت و كشورهاي مبارز و چنين مساله اي در لزوم ادامه مبارزه ملي با زمان دستيابي به استقلال و آزادي كامل و سقوط قدرت هاي سركش تجلي پيدا مي كند.
او عنوان كرد: در اين راستا ايران تحولي عظيم را رقم زد و دستاوردي بزرگ را در نابودي اين منظومه ديكتاتورها صورت داد و چشم اندازهاي جديدي را مملو از اميدواري در مسيري رويارويي و احياي نقش امت هاي اسلامي ايفا كرد و ارزش هاي اخلاقي، سياسي و اعتقادي انسان را و قدرت آن در ساخت آينده را نشان داد.
سيدحسن نصرالله خاطرنشان كرد: در اين جا به چهار مساله بايد اشاره كرد، مهم سقوط شاه و خروج آن از ايران بود كه همان سقوط منظومه ديكتاتورها و خارج كردن سلطه جويي آمريكا از ايران بود، دوم ايجاد جمهوري اسلامي با استقلال كامل و اقتدار و پيشرفت با وجود جنگ و محاصره و سوم سقوط شاه گامي در جهت احياي نقش و جايگاه جمهوري اسلامي در رويارويي با طرح سلطه جويي در منطقه بود و چهارم مواضع شجاعانه و ثابت جمهوري اسلامي ايران به خاطر فلسطين و بيت المقدس بوده كه همواره اين مساله را بر منافع داخلي خود ترجيح داده است.
وي در ادامه با اعلام حمايت از دولت سوريه گفت: نظام سوريه جزو منظومه آمريكا در منطقه نيست. نظام سوريه نظام رويارويي مقاومت و بازدارندگي است و سوريه به خاطر نقش و جايگاهش همواره با تحريم ها، تهديدها و توطئه چيني ها روبه رو بوده است.
سيدحسن نصرالله در ادامه تصريح كرد: آن چه كه در فلسطين رخ داده و رخ مي دهد جنايت قرن و رسوايي عصر حاضر است. اشغالگران مستكبر بر فلسطين تسلط يافتند و مي خواهند تاريخي را از بين ببرند و مقدسات را نبود كنند ولي ما 70 سال است كه با اشغالگري روبه رو هستيم و 70 سال است كه مقاومت مي كنيم و كسي كه 70 سال مقاومت كرده پيروز مي شود و باقي مي ماند.

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
تظاهر کنندگان در نیویورک با الهام از قیامهای خاورمیانه می خواهند دموکراسی واقعی را در کشورشان برقرار کنند.
SHIA-NEWS شیعه نیوز:
 
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، پلیس نیویورک تا کنون هشتاد نفر از تظاهرکنندگان را که علیه بورس وال استریت تجمع کرده اند بازداشت کرده است.

این تظاهرکنندگان از شنبه گذشته نزدیک بورس وال استریت تحصن کرده اند و پلیس بارها با انها درگیر شده است. این تظاهرات بخشی از جنبش موسوم به تصرف وال استریت است. تظاهرکنندگان پلیس را به استفاده از خشونت علیه خود متهم می کنند. پلیس در مواردی علیه تظاهرکنندگان از اسپری فلفل استفاده کرده است. تظاهرکنندگان تلاش می کنند تا با انتشار عکسها و تصاویر خود در اینترنت خودداری رسانه های امریکا را از انعکاس تظاهرات اعتراضی خود جبران کنند. تظاهرکنندگان وال استریت را به بلعیدن اقتصاد امریکا متهم می کنند. انها معتقدند نظام مالی امریکا فقط در جهت منافع شرکتهای و سرمایه داران بزرگ است.

 برخی از تظاهرکنندگان می گویند جنبش انها از انقلابهای خاورمیانه الهام گرفته است از این رو انها نیز می خواهند از تاکتیکهای انقلابیون در ان کشورها استفاده کنند تا دموکراسی واقعی در امریکا برقرار شود.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

"همه فلسطين براي همه مردم فلسطين". اين، اصلي ترين نکته اي بود که رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در پنجمين کنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين و در تبيين راهبرد امت اسلامي در موضوع فلسطين، بر‌ آن تأکيد کردند.
ايشان در جمع رهبران بلند پايه گروههاي مقاومت فلسطين و لبنان، "علما، انديشمندان و متفکران عدالت طلب و آزاد انديش جهان"، و رؤسا و مسئولان پارلماني جهان اسلام با تشريح طرح جمهوري اسلامي در قضييه فلسطين، خاطر نشان کردند: هدف والاي امت اسلامي يعني "آزادسازي همه فلسطين بدون چشم پوشي از يک وجب از اين سرزمين اسلامي"، تنها با صبر و تدبير و توکل و"مجاهدت همگاني گروههاي مقاومت و ملتها و دولتهاي اسلامي" محقق خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، فلسطين را در ميان همه موضوعات مشترک امت اسلامي، مهمترين مسئله برشمردند و در تبيين دلايل اين واقعيت افزودند: غصب يک کشور اسلامي و سپردن آن به بيگانگاني که از کشورهاي مختلف گردآوري شده اند، کشتار و جنايت و اهانت مستمر به مسلمانان در اين حادثه بي سابقه تاريخي و "تلاش براي تخريب و زوال قبله اول مسلمانان و ديگر مراکز ديني فلسطين" از جمله دلايلي است که نشان مي دهد "فلسطين"، مسئله اول جهان اسلام است.
ايشان، رژيم صهيونيستي را خنجر غرب در پهلوي امت اسلامي ناميدند و افزودند دولت و جامعه جعلي صهيونيستي در حساسترين نقطه جهان اسلام، به پايگاه نظامي، امنيتي و سياسي دولتهاي استکباري براي مقابله با اسلام و مسلمانان تبديل شده است و اين واقعيت، دليل ديگري بر اولويت مسئله فلسطين است.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 9 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
سخنان ‌امام ‌خامنه‌ای ‌رهبر ‌روحانی ‌ایران ‌مرا ‌شگفت‌زده ‌کرد. ‌آیت‌الله ‌که ‌عالم ‌و ‌عارف ‌است، ‌سخنان ‌خود ‌را ‌به ‌رسم ‌سیاستمدار ‌حسابگری ‌تنظیم ‌کرد ‌که ‌بر ‌نظریه ‌و ‌عمل ‌انقلابی ‌مسلط ‌است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، یک شرکت کننده روس که در همایش بیداری اسلامی در تهران شرکت داشت، در مقاله ای نوشت: در همایش بیداری اسلامی ‌احساس ‌کردم ‌که ‌ ‌ایران ‌به ‌رهبر ‌کشورهای ‌انقلابی جهان ‌تبدیل ‌می‌‌شود.
 هفته نامه «زافترا»، 28 سپتامبر ‌2011مطلبی را به نقل از «آلکساندر پروخانوف» که در اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی شرکت کرده بود، منتشر کرده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
جواد لاریجانی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس-1
اصلاح‌طلبان لياقت شركت در انتخابات را ندارند/آنها دشمن دموكراسي‌اند

خبرگزاری فارس: محمدجواد اردشیر لاریجانی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی خطی انحرافی، فرصت‌طلب و دشمن دمکراسی است، گفت: اصلاح‌‌طلبان لیاقت شرکت در انتخابات را ندارند.

خبرگزاری فارس: اصلاح‌طلبان لياقت شركت در انتخابات را ندارند/آنها دشمن دموكراسي‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدجواد اردشیر لاریجانی پسر میرزا هاشم آملی، روحانی برجسته شیعه و یکی از ۵ برادر لاریجانی (صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم، باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، فاضل لاریجانی رایزن فرهنگی ‏ایران در کانادا) است.

وی در حال حاضر عهده‌دار سمت دبیری ستاد حقوق بشر قوه قضائیه است و در کارنامه خود نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، چهارم و پنجم، مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، معاون سابق وزارت امور خارجه و موسس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را داراست.

 محمدجواد لاریجانی علاوه بر اینکه نخبه علمی است، یک نظریه پرداز سیاسی و سیاست‌مدار نیز محسوب می‌شود. نظریه ام‌القری "نظریه‌ای برای تبیین خط مشی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و موقعیت ایران در جهان اسلام" در دهه ۱۳۶۰ از سوی وی مطرح شد.

براین اساس، تحولات منطقه و مباحث داخلی و بین‌المللی بهانه مناسبی بود تا نزد وی رفته و نظراتش را در این باره جویا شویم. لاریجانی در این گفت‌وگو به تشریح دیدگاه‌های خود درباره بیداری اسلامی و برنامه‌های غرب برای مقابله با این بیداری و مسائل جاری کشور ازجمله انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی پرداخت.
 

متن گفت‌وگوی فارس با لاریجانی را در ادامه مطلب می‌خوانید:

 

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:, توسط جواد علی گلی |
در آن مهدکودک، کتاب‌ها و عکس‌هایی از عبادات مسلمان‌ها مشاهده کردم، عکس مسلمانی را در حال سجده دیدم و در عالم کودکی آن حالت را بسیار روحانی و معنوی یافتم و ...

SHIA-NEWS شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» ، «خانم شمس آفا» از توکیوی ژاپن، در حاشیه دیدار از کتابخانه آیت‌الله‌ مرعشی نجفی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: در باور من نمی‌گنجد که چگونه یک نفر چنین توفیقی دارد که بتواند این کتابخانه بزرگ را پدید بیاورد، این کتابخانه نشان از همت آن بزرگوار دارد.

وی به علاقه‌مندی خود از علوم اسلامی اشاره کرد و اذعان نمود: ده ساله بودم که به اسلام علاقه‌مند شدم و در بزرگسالی به آرزوی دوران کودکی خود تحقق بخشیدم، اکنون به مدت پانزده سال است که به دین اسلام گردویدم.

خانم شمس آفا، با اشاره به دوران کودکی خود و حضور در مهد کودک مسیحیان، خاطرنشان کرد: در آن مهدکودک، کتاب‌ها و عکس‌هایی از عبادات مسلمان‌ها مشاهده کردم، عکس مسلمانی را در حال سجده دیدم و در عالم کودکی آن حالت را بسیار روحانی و معنوی یافتم و بسیار در من تأثیرگذار شد به گونه‌ای که در بزرگسالی تصمیم خود را عملی ساختم و به دین اسلام گرویده و شیعه شدم.

این بانوی ژاپنی در حالی که اشک از چشمهایش جاری بود، عنوان کرد: اکنون که این مصاحبه را انجام می‌دهم، دوباره همان حس ده‌ سالگی و لحظه مشاهده عکس سجده آن مسلمان در ذهنم تداعی شد و لذت آن را احساس می‌کنم.

خانم شمس آفا، با ابراز این که برای بار نخست است که به ایران مسافرت می‌کند، ادامه داد: پس از مشاهده تهران و شهر مقدس قم، همان چیزهایی را که در ذهن خود از ایران داشتم را به عیان مشاهده کردم، هرچند در سفارت ایران نیز عکس‌ها و کتاب‌هایی از ایران دیده بودم و آشنایی اجمالی با ایران و فرهنگ آن داشتم.

وی موقعیت علمی شهر مقدس قم را مورد توجه قرار داد و افزود: قم، می‌تواند به عنوان شهر محوری جهان اسلام تبدیل شود، مکان‌ها و شخصیت‌های بزرگی را در قم دیدم، اما معتقدم که تبلیغات این شهر و ذخایر در آن باید بیشتر باشد، تا جهانیان با آن آشنا شوند.

شمس آفا با بیان اینکه در ایران برخوردهای مناسبی از شخصیت‌های ایرانی داشتم از همه آنها تشکر می‌کنم، اضافه ساخت: خدا را شاکرم که به آروزی قلبی و دیرینه خود رسیدم و دیشب را در مسجد جمکران گذراندم و در آنجا به راز و نیاز و تلاوت قرآن پرداختم.

یاران آخرالزمانی
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.