زيارت معروف به«امين اللّه»است كه در نهايت اعتبار مىباشد و در تمام كتابهاى زيارتى و مصابيح نقل شده.علاّمه مجلسى(ره)فرموده:اين زيارت از جهت متن و سند از بهترين زيارات است و بايد در تمام روضههاى ائمه بر آن مواظبت نمايند،درباره اين زيارت به سندهاى معتبر از جابر،از امام باقر عليه السّلام روايت شده:حضرت زين العابدين عليه السّلام به زيارت امير المؤمنين عليه السّلام آمد،و در كنار قبر آن حضرت ايستاد و گريست و چنين گفت:
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ حُجَّتَهُ عَلَى عِبَادِهِ (السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ)، أَشْهَدُ أَنَّكَ جَاهَدْتَ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ وَ عَمِلْتَ بِكِتَابِهِ وَ اتَّبَعْتَ سُنَنَ نَبِيِّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَتَّى دَعَاكَ اللَّهُ إِلَى جِوَارِهِ فَقَبَضَكَ إِلَيْهِ بِاخْتِيَارِهِ وَ أَلْزَمَ أَعْدَاءَكَ الْحُجَّةَ مَعَ مَا لَكَ مِنَ الْحُجَجِ الْبَالِغَةِ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِكَ رَاضِيَةً بِقَضَائِكَ مُولَعَةً بِذِكْرِكَ وَ دُعَائِكَ مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ أَوْلِيَائِكَ مَحْبُوبَةً فِي أَرْضِكَ وَ سَمَائِكَ صَابِرَةً عَلَى نُزُولِ بَلائِكَ [شَاكِرَةً لِفَوَاضِلِ نَعْمَائِكَ ذَاكِرَةً لِسَوَابِغِ آلائِكَ] مُشْتَاقَةً إِلَى فَرْحَةِ لِقَائِكَ مُتَزَوِّدَةً التَّقْوَى لِيَوْمِ جَزَائِكَ مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ أَوْلِيَائِكَ مُفَارِقَةً لِأَخْلاقِ أَعْدَائِكَ مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيَا بِحَمْدِكَ وَ ثَنَائِكَ.
سلام بر تو اى امين خدا بر روى زمينش،و حجّت او بر بندگانش،سلام بر تو اى امير مؤمنان[اگر اين زيارت براى امام ديگر خوانده شود،«السلام عليك يا امير المؤمنين»گفته نمىشود مؤلف شهادت مىدهم كه تو در راه خدا آنچنانكه بايد جهاد كردى،و به كتابش عمل نمودى،و روشهاى پيامبرش(درود خدا بر او خاندانش) را پيروى كردى،تا خدا تو را به جوارش خواند،و با اختياراتش تو را به جانب خود قبض روح نمود،و دشمنانت را ملزم به حجت كرد،با آنچه توراست از حجتهاى رسا بر همه مخلوقاتش.خدايا قرار ده نفسم را آرام در برابر تقديرت،خشنود به قضاوتت،حريص به ذكر و دعايت،عاشق به برگزيده دوستانت،محبوب در زمين و آسمانت،شكيبا بر نزول بلايت،سپاسگذار بر فزونى نعمتهايت،يادكننده كامل عطاهايت،مشتاق به شادى ديدارت،توشه برگيرنده تقوا براى روز پاداشت،پيرو روشهاى اوليايت،جداكننده از اخلاق دشمنانت،غافل از دنيا به سپاس و ثنايت.
پس روى مبارك خود را بر قبر گذاشت و گفت:
اللَّهُمَّ إِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتِينَ إِلَيْكَ وَالِهَةٌ وَ سُبُلَ الرَّاغِبِينَ إِلَيْكَ شَارِعَةٌ وَ أَعْلامَ الْقَاصِدِينَ إِلَيْكَ وَاضِحَةٌ وَ أَفْئِدَةَ الْعَارِفِينَ مِنْكَ فَازِعَةٌ وَ أَصْوَاتَ الدَّاعِينَ إِلَيْكَ صَاعِدَةٌ وَ أَبْوَابَ الْإِجَابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ وَ دَعْوَةَ مَنْ نَاجَاكَ مُسْتَجَابَةٌ وَ تَوْبَةَ مَنْ أَنَابَ إِلَيْكَ مَقْبُولَةٌ وَ عَبْرَةَ مَنْ بَكَى مِنْ خَوْفِكَ مَرْحُومَةٌ وَ الْإِغَاثَةَ لِمَنِ اسْتَغَاثَ بِكَ مَوْجُودَةٌ [مَبْذُولَةٌ] وَ الْإِعَانَةَ لِمَنِ اسْتَعَانَ بِكَ مَبْذُولَةٌ [مَوْجُودَةٌ] وَ عِدَاتِكَ لِعِبَادِكَ مُنْجَزَةٌ وَ زَلَلَ مَنِ اسْتَقَالَكَ مُقَالَةٌ وَ أَعْمَالَ الْعَامِلِينَ لَدَيْكَ مَحْفُوظَةٌ وَ أَرْزَاقَكَ إِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْكَ نَازِلَةٌ وَ عَوَائِدَ الْمَزِيدِ إِلَيْهِمْ وَاصِلَةٌ وَ ذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرِينَ مَغْفُورَةٌ وَ حَوَائِجَ خَلْقِكَ عِنْدَكَ مَقْضِيَّةٌ وَ جَوَائِزَ السَّائِلِينَ عِنْدَكَ مُوَفَّرَةٌ وَ عَوَائِدَ الْمَزِيدِ مُتَوَاتِرَةٌ وَ مَوَائِدَ الْمُسْتَطْعِمِينَ مُعَدَّةٌ وَ مَنَاهِلَ الظِّمَاءِ [لَدَيْكَ] مُتْرَعَةٌ اللَّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعَائِي وَ اقْبَلْ ثَنَائِي وَ اجْمَعْ بَيْنِي وَ بَيْنَ أَوْلِيَائِي بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ إِنَّكَ وَلِيُّ نَعْمَائِي وَ مُنْتَهَى مُنَايَ وَ غَايَةُ رَجَائِي فِي مُنْقَلَبِي وَ مَثْوَايَ.
خداى دلهاى فروتنان،سرگردان به سوى توست،و راههاى مشتاقان به درگاهت نمايان است،و نشانههاى قاصدان كوىات پيداست،و دلهاى عارفان از تو هراسان است،و صداى خوانندگان به جانب تو بلند است،و درهاى اجابت به رويشان گشوده،و دعاى آنكه با تو مناجات كرد مستجاب است،و توبه كسىكه به سوى تو بازگشت پذيرفته است، و اشك كسىكه از ترس تو گريه كرد مورد رحم است،و فريادرسى براى كسىكه از تو فرياد خواست آماده است،و كمك براى كسىكه از تو كمك خواست رايگان است،و وعدههايت براى بندگانت وفا شده،و لغزش آنكه از تو پوزش خواست ناديده گرفته شده،و اعمال عملكنندگان نزد تو محفوظ است،و روزيهايت از جانب تو به سوى مخلوقات فرود آينده است،و بهرههاى فزون به سويشان پيوسته است،و گناهان آمرزشجويان آمرزيده است،و حاجات خلق نزد تو برآورده است،و جايزههاى خواستاران،پيش تو كامل گشته است،و عايدات افزون پياپى است،و سفرههاى خواهندگان طعام آماده،و حوضهاى تشنگان لبريز است.خدايا دعايم را مستجاب كن،و ستايشم را بپذير،و بين من و اوليايم جمع كن،به حق محمّد و على و فاطمه و حسن و حسين،تو ولىنعمت و نهايت آرزو و هدف اميد منى در بازگشتگاه و محلّ اقامتم.
در كتاب«كامل الزيارات»پس از متن زيارت اين جملات آمده است:
أَنْتَ إِلَهِي وَ سَيِّدِي وَ مَوْلايَ اغْفِرْ لِأَوْلِيَائِنَا وَ كُفَّ عَنَّا أَعْدَاءَنَا وَ اشْغَلْهُمْ عَنْ أَذَانَا وَ أَظْهِرْ كَلِمَةَ الْحَقِّ وَ اجْعَلْهَا الْعُلْيَا وَ أَدْحِضْ كَلِمَةَ الْبَاطِلِ وَ اجْعَلْهَا السُّفْلَى إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
تو معبود و آقاو مولاى منى،دوستانمان را بيامرز،دشمنانمان را از ما بازدار،و از آزار ما غافلشان گردان،و كلمه حق را نمايان و و آن را برتر كن،و كلمه باطل را بلغزان و آن را پستتر قرار ده،تو بر هرچيز توانايى
آنگاه امام باقر عليه السّلام فرمود:هركه از شيعيان ما اين زيارت و دعا را در كنار قبر امير المؤمنين عليه السّلام،يا نزد قبر يكى از ائمه عليهم السّلام بخواند،البته حق تعالى اين زيارت و دعاى او را در نامهاى از نور بالا برد و مهر حضرت محمّد صلّى اللّه و عليه و آله را بر آن بزند و به اين صورت محفوظ باشد،تا به قائم آل محمّد(عج)تسليم كنند،پس صاحبش را به بشارت و تحيّت و كرامت استقبال نمايد ان شاء اللّه تعالى. مؤلّف گويد:اين زيارت شريفههم از زيارات مطلقه به حساب مىآيد،و هم از زيارات مخصوصه روز غدير،و هم از زيارات جامعه،كه در جميع روضات مقدسه ائمه خوانده مىشود.
التماس دعا
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
بي عشق تو هر که در جهان زيست مباد
با ياد تو ، دوزخ و جنان چيست ؟ مباد
يک جمله بگويم و سخن ختم کنم
آن دل که در او مهر علي نيست ، مباد
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
قال رسول الله(ص): ذکر علی عباده
یاد علی عبادت است
مولای دین
علی مولای دین حیدر علی مولای دین صفدر
علی راه و علی رهبر علی پیرو علی سرور
علی سلطان((اوادنی))علی اسرار بااوحی
علی اسم و علی وصف و علی ذات و علی جوهر
علی عالم علی عامل علی حاکم علی کامل
علی امرو علی آمر به جمله مومن و کافر
علی صوم و صلواه ما علی حج و زکات ما
علی ایمان و دین ما علی محراب علی منبر
علی از انبیا اعلم علی بر اولیا اقدم
علی با ذات حق همدم علی اعظم علی اکبر
علی آن منعم نعمت علی آن قاسم جنت
علی آن آیت قدرت علی آن فاتح خیبر
علی ملک و علی ملت علی قهر و علی رحمت
علی جود و علی نعمت علی شاه و علی لشکر
علی حور و علی غلمان علی روضه علی رضوان
علی ماه و علی مهرو علی مهر و علی مهتر
علی سلمان علی بوذر علی اشتر علی قنبر
علی مقداد و هم عمار و هم شبیرو هم شبر
علی حشروعلی نشروعلی کاتب علی حاسب
علی آن قاسم نارو جنان آن حاکم محشر
علی آن نور بیرنگ ونشان بیضا از او ابیض
علی صفرا ازو اصفر علی حمرا ازاو احمر
علی عقل و علی نفس و علی جسم و علی جانم
علی عشق و علی حسن و علی قلب و علی دلبر
همه انهار جنات از زلال فیض او جاری
علی آب و علی خمر و علی شیرو علی شکر
به فوج قبطیان موسی بیاورد از علی طوفان
به قوم عادیان هود از علی آوردشان صرصر
علی حبه جنه قسیم النار و الجنه
وصی مصطفی بر حق بر انس و جان علی سرور
علی صورت علی معنا علی حجت علی دعوی
علی سرو علی اخفی علی ظاهر علی مظهر
علی بطحا علی یثرب علی پاک و علی طیب
علی کعبه علی قبله علی زمزم علی کوثر
علی آتش علی موسی علی را دان دم عیسی
علی هارون این امت علی آن نفس پیغمبر
علی آن منجی ذوالنون علی آن مهلک فرعون
علی برد و سلام از حق بر ابراهیم در آذر
علی اسرار ذات حق علی راز جهان مطلق
علی صافی علی صوفی علی نورو علی انور
منبع:http://ali777zahra.blogfa.com
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
آیت الله العظمی مرعشی نجفی بارها می فرمودند شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیای خدا را در خواب ببینم . آن شب در عالم خواب , دیدم که در زاویه مسجد کوفه نشسته ام و وجود مبارک مولا امیرالمومنین (علیه السلام) با جمعی حضور دارند .
حضرت فرمودند : شاعران اهل بیت را بیاورید . دیدم چند تن از شاعران عرب را آوردند . فرمودند : شاعران فارسی زبان را نیز بیاورید . آن گاه محتشم و جند تن از شاعران فارسی زبان آمدند .
فرمودند : شهریار ما کجاست ؟ شهریار آمد . حضرت خطاب به شهریار فرمودند : شعرت را بخوان ! شهریار این شعر را خواند :
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایهی هما را
منبع:http://www.shiabloggers.ir/forum/index.php?topic=5627.0
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
ادامه مطلب...
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
ادامه مطلب...
دهمین پیشوای شیعیان، حضرت امام علی بن محمد الهادی علیه السلام در نیمه ذیحجه، سال 212 هجری [1] در صریا[2] متولد شد. نام مبارکش علی ، کنیه اش ابوالحسن، [3] و القابش: نجیب، مرتضی، هادى، «نقی»، «عالم »، «فقیه»، «امین»، «مؤتمن»، «طیب»، «متوکل» و «عسکری» [4] می باشد و مشهورتر از همه «هادی » و «نقی » است.
پدر آن گرامى، پیشوای نهم، حضرت جواد علیه السلام و مادرش بانوی گرانقدر و با فضیلتی به نام «سمانه مغربیه» است که به «سیده ام الفضل» معروف بود.[5] قدر و منزلت اين بانوي گرامي بدان پايه بود که امام هادى درباره اش فرمود: «مادرم عارف به حق من می باشد و اهل بهشت است. شیطان سرکش به او نزدیک نمی شود و مکر زورگوی لجوج به وی نمی رسد و خداوند حافظ و نگهبان او است و او در زمره مادران صدیقین و صالحان قرار دارد.»[6]
تاریخ شهادت آن حضرت در سال 254هجری قمری در سن 41 سالگی ومحل شهادت آن درشهر سامراء و مدت امامت آن حضرت33 سال بوده است.
خلفای معاصر آن حضرت: 1- معتصم، برادر مامون (217 - 227). 2- واثق، پسر معتصم (227 - 232) 3- متوکل، برادر واثق (232 - 248) 4- منتصر، پسر متوکل (6 ماه) 5- مستعین، پسر عموى منتصر (248 - 252) 6- معتز، پسر دیگر متوکل[7] (252 - 255).
شرایط بحرانى که امامان شیعه در زمان عباسیان با آن روبرو بودند، آنان را واداشت تا ابزارى جدید براى برقرارى ارتباط با پیروان خود جستجو کنند. این ابزار چیزى جز شبکه ارتباطى وکالت و تعیین نمایندگان و کارگزاران در مناطق مختلف توسط امام نبود. هدف اصلى این سازمان جمع آورى خمس، زکات، نذور و هدایا از مناطق مختلف توسط وکلا، و تحویل آن به امام، و نیز پاسخ گویى امام به سؤالات و مشکلات فقهى و عقیدتى شیعیان و توجیه سیاسى آنان توسط وکیل امام بود. این سازمان کاربرد مؤثرى در پیشبرد مقاصد امامان داشت. امام هادى علیه السلام که در سامراء تحت نظر و کنترل شدیدى قرار گرفته بود، برنامه تعیین کارگزاران و نمایندگان را که پدرش امام جوادعلیه السلام اجرا کرده بود، ادامه داد و نمایندگان و وکلائى در مناطق و شهرهاى مختلف منصوب کرد و بدین وسیله یک سازمان ارتباطى هدایت شده و هماهنگ به وجود آورد که هدف هاى یاد شده را تامین مى کرد. فقدان تماس بین امام و پیروانش، نقش مذهبى سیاسى وکلا را افزایش داد، به نحوى که کارگزاران(وکلاى) امام مسئولیت بیشتر در گردش امور یافتند. وکلاى امام به تدریج تجربیات ارزنده اى را درسازماندهى شیعیان در واحدهاى جداگانه به دست آوردند. گزارش هاى تاریخى متعدد نشان مى دهد که وکلا، شیعیان را بر مبناى نواحى گوناگون به چهار گروه تقسیم کرده بودند، نخستین ناحیه، بغداد، مدائن و عراق (کوفه) را شامل مى شد. ناحیه دوم، شامل بصره و اهواز بود. ناحیه سوم، قم و همدان، و بالاخره ناحیه چهارم، حجاز، یمن و مصر را دربر مى گرفت. هر ناحیه به یک وکیل مستقل واگذار مى شد که تحت نظر او کارگزاران محلى، منصوب مى شدند. اقدامات سازمان وکالت را در دستورالعمل هاى حضرت هادى علیه السلام به مدیریت این سازمان، مى توان مشاهده کرد. ترس و وحشت متوکل از نفوذ معنوى امام در میان مردم را مى توان از انتخاب محل سکونت حضرت فهمید. در عصر امام هادى علیه السلام مکاتب عقیدتى متعددى همچون «معتزله » و «اشاعره » رواج یافته و آرا ونظریات کلامى فراوانى در جامعه اسلامى پدید آمده بود و بازار مباحثى؛ همچون جبر، تفویض، امکان یا عدم امکان رؤیت خدا، جسمیت خدا، و امثال اینها بسیارداغ بود، مطالعه و بررسى حیات علمى امام نشان مى دهد که اکثر مناظرات امام هادى علیه السلام پیرامون این گونه موضوعات کلامى بوده و روایات متعددى از آن حضرت در این زمینه نقل شده است که برترى مبانى اعتقادى شیعه را به روشنى ثابت مى کند. از جمله گروه هاى باطل و منحرفى که در دوران امامت امام هادى علیه السلام فعال بودند، گروه غلات را بایدنام برد که افکار و عقاید پوچ و منحط و بى اساسى داشتند و خود را شیعه وانمود مى کردند. آنان درباره امام غلو نموده، براى او مقام الوهیت قائل مى شدند و گاهى نیز خود را منصوب از طرف امام قلمدادمى کردند و بدین وسیله موجبات بدنامى شیعیان را درمیان فرقه هاى دیگر فراهم مى کردند. امام هادى از این گروه اظهار تبرى نموده، با آنان مبارزه مى کرد و تلاش مى نمود که با طرد آنان، اجازه ندهد لکه ننگى بر دامن تشیع بنشیند.[8]
[1] مناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 401، اعلام الورى، ص 339 و کافى، ج 1، ص 497. نقل های دیگری مانند 27 ذیحجه همان سال، و دوم و سوم و سیزدهم رجب سال 214 هجری نیز ذکر شده است. برای آگاهی بیشتر به بحار الانوار، ج 50، ص 116 - 113 مراجعه کنید.
[2] نام روستایی در 6 کیلومتری مدینه که حضرت موسی بن جعفر علیه السلام آن را تاسیس کرده بود. (ر. ک. مناقب، ج 4، ص 382)، ولی در معاجم مربوط به بلدان از چنین قریه ای ذکری به میان نیامده است. بر همین اساس ضبط دقیق آن مشخص نیست. در برخی منابع نیز «صربا» ضبط شده است.
[3] به آن حضرت «ابوالحسن ثالث » نیز گفته می شود. در اصطلاح محدثان «ابوالحسن اول » امام کاظم علیه السلام و «ابوالحسن ثانی » امام رضا علیه السلام است.
[4] مناقب، ج 4، ص 401. القاب دیگری نیز برای آن حضرت ذکر شده است. (ر. ک. دلائل الامامة، ص 217.
[5] مناقب، ج 4، ص 401.
[6] همان مدرک.
[7] امام هادى(ع) در زمان این خلیفه مسموم گردید و به شهادت رسید و در خانه خود به خاک سپرده شده.
[8] شرح مختصرى از زندگانى حضرت امام هادى علیه السلام
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
روز جمعه روز حضرت صاحب الزّمان عليه السلام و بنام آن جناب است و همان روزى است كه در آن روز ظهور خواهد فرمود بگو در زيارت آن حضرت:
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللّهِ فى اَرْضِهِ *اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللّهِ فى خَلْقِهِ* اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللّهِ الَّذى يَهْتَدى بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنْ الْمُؤْمِنينَ *اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ *اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِىُّ النّاصِحُ *اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ* اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ* اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّى اللّهُ عَلَيْكَ وَ عَلى الِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ *اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللّهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الاْمْرِ* اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَولاىَ اَنَا مَولاكَ عارِفٌ بِاُولاكَ وَ اُخْراكَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللّهِ تَعالى بِكَ وَ بِالِ بَيْتِكَ وَ اَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلى يَدَيْكَ وَ اَسْئَلُ اللّهَ اَنْ يُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد وَ اَنْ يَجْعَلَنى مِنْ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَ التّابِعينَ وَ النّاصِرينَ لَكَ عَلى اَعْدآئِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فى جُمْلَةِ اَولِيآئِكَ يا مَولاىَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَيْكَ وَ عَلى الِ بَيْتِكَ هذا يُومُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَومُكَ الْمُتُوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤمِنينَ عَلى يَدَيْكَ وَ قَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ وَ اَنَا يا مَولاىَ فيهِ ضَيْفُكَ وَ جارُكَ وَ اَنْتَ يا مَولاىَ كَريمٌ مِنْ اَولادِ الْكِرامِ وَ مَأمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَ الاِْجارَةِ فَاَضِفْنى وَ اَجِرْنى صَلَواتُ اللّهِ عَلَيْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
علي بن محمد، عن عبدالله بن محمد بن خالد قال: حدثني منذر بن محمد بن قابوس، عن منصور بن السندي، عن أبي داود المسترق، عن ثعلبة بن ميمون، عن مالك الجهني، عن الحارث بن المغيرة، عن الاصبغ بن نباتة قال: أتيت أمير المؤمنين عليه السلام فوجدته متفكرا ينكت في الارض، فقلت، يا أمير المؤمنين مالي أراك متفكرا تنكت في الارض، أرغبة منك فيها؟ فقال: لا والله ما رغبت فيها ولا في الدنيا يوما قط ولكني فكرت في مولود يكون من ظهري، الحادي عشر من ولدي، هو المهدي الذي يملا الارض عدلا وقسطا كما ملئت جورا وظلما، تكون له غيبة وحيرة، يضل فيها أقوام ويهتدي فيها آخرون، فقلت: يا أمير المؤمنين ! وكم تكون الحيرة والغيبة؟ قال: ستة أيام أو ستة أشهر أو ست سنين، فقلت: وإن هذا لكائن؟ فقال: نعم كما أنه مخلوق وأنى لك بهذا الامر يا أصبغ اولئك خيار هذه الامة مع خيار أبرار هذه العتره، فقلت: ثم ما يكون بعد ذلك فقال: ثم يفعل الله ما يشاء فإن له بداء ات وإرادات وغايات ونهايات.
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
ادامه مطلب...
رایزن فرهنگی ایران در روسیه از فروش ترجمه دعای کمیل در یکی از کلیساهای داغستان روسیه خبر میدهد که با استقبال روبه رو شده و کشیش آن کلیسا گرچه اطلاعات زیادی درباره ماهیت آن دعا ندارد ولی آن را گفتگوی خوبی بین انسان و خدا میداند.
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
ادامه مطلب...
ولادت
سال چهارم بعثت بود که خداوند اراده فرمود به پیامبر گرامیاش هدیهای بهشتی و تحفهای گرانبها عطا فرماید؛ دختری که نسل پاک رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) از طریق او تکثیر گردد. برای دریافت این هدیه الهی، مقدماتی لازم بود. لذا از جانب حضرت حق دستورات لازم برای آمادگی رسول خدا و خدیجه داده شد و سپس فاطمه (سلام الله علیها) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت، در سرزمین توحید، مکه معظمه ، متولد شد و دنیا را به نور وجود خود منوّر ساخت.
او دختری بود به سیمای خاکیان، ولی برتر از ملائک، چرا که خلقتش از نور بود و بویش بوی بهشت.
فاطمه (سلام الله علیها) نامهای بسیاری دارد که هر کدام دارای معانی و مفاهیم بلند و ملکوتی است.
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This
ادامه مطلب...